صنایع کوچک ۹۰ درصد صنعت استان را تشکیل می دهند

1 471

۹۰  درصد صنعت استان در اختیار صنایع کوچک هستند.
«ارسلان زارع» سرپرست استانداری گیلان با بیان اینکه ۹۰  درصد صنعت استان در اختیار صنایع کوچک است بر استفاده از ظرفیت های صنایع کوچک در راستای تولید و اشتغال تاکید کرد.
زارع افزود: گیلان درعرصه صنعت از نخستین استان های کشور بوده و می‌توان از ظرفیت های صنایع کوچک در راستای تولید و اشتغال بیشتر استفاده کرد.
وی گفت: شرایط حال حاضر کشور اقتضا می کند تا بیش از گذشته به تولید داخل و رونق بیشتر آن توسط واحدها و صنایع داخلی تکیه و تاکید داشته باشیم. صنایع کوچک با اشتغال هر واحد، پنجاه نفر و کمتر، حدود ۹۰ درصد صنایع استان را به خود اختصاص داده که با برنامه ریزی و تلاش بیشتر می توان از این ظرفیت استفاده بیشتری کرد.
در حالی که کارآفرینی ، نوآوری و پویایی صنعت و در نهایت ایجاد اشتغال ، سرمایه گذاری اندک و زودبازده بودن از مزیت های صنایع کوچک و متوسط است و همواره از سوی مسوولان از صنایع کوچک  بعنوان نقش کلیدی ، مهم و تعیین کننده در توسعه صنعتی  و اقتصادی کشور و استان نام برده می شود اما به گفته کارشناسان اقتصادی محدودیت دردریافت تسهیلات اعطایی مالی، عدم امکان تامین وثایق وهمچنین فقدان اعتبار لازم نزد بانک ها و صندوق ضمانت سرمایه گذاری از مشکلات مهم صنایع کوچک دراستان است. دراین باره تلاشهای زیادی برای رفع مشکلات و موانع پیش روی تولید درصنایع کوچک از سوی کارگروه رفع موانع تولید انجام شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.