نبود زیرساخت تاکسی دوچرخه در رشت

0 550

سرهنگ «امیر طالبی » سرپرست پلیس راهور گیلان گفت: زیر ساخت و بسترهای طرح تاکسی دوچرخه در رشت فراهم نیست.

طالبی در گفتگو با مرور افزود: بهتر است فرهنگ دوچرخه برای شهروندان رشتی نهادینه سازی شود وهمه بتوانند از دوچرخه برای تردد شهری استفاده کنند اما اینکه تاکسی دوچرخه به  حمل و نقل شهروندان ورود کند را به صلاح نمی بینیم چون زیرساختهای این کارفراهم نیست. درحال حاضر حتی بسترهای لازم برای حمل و نقل عمومی  وسایل نقلیه در رشت وجود ندارد و معابر فعلی نیز برای وسایل حمل ونقل شخصی استفاده می شوند.

سرپرست پلیس راهور استان افزود: زمینه و بسترهای دوچرخه سواری به این شکل از نظر تزافیکی در رشت وجود ندارد و دوچرخه سواران فعلی هم ناچارا از خیابانهای اصلی برای تردد استفاده می کنند.

وی درخصوص ایجاد مسیر مشخص برای تاکسی دوچرخه در رشت گفت: این طرح بدون کارشناسی و ارزیابی لازم مطرح شده و تا زمانی که مصوبه کمیسیون ترافیک را دریافت نکند اجرایی نمی شود.

وی به مسیر تردد دوچرخه سواری میدان گیل تا میدان توشیبا به طول دو هزار متر اشاره کرد و افزود: در سالهای گذشته تنها مسیر دوچرخه سواری که ایجاد شده بود الان با موانع زیادی  توسط دکه داران مواجه شده و مدتهاست قابلیت استفاده خود را از دست داده است.

وی تاکید کرد: ممکن است چنین طرحهای در آینده  با در نظر گرفتن محتوا و وجود بسترمناسب قابلیت اجرا داشته باشند.

گفتنی است طرح تاکسی دوچرخه  در روزهای گذشته توسط یک  شهروند رشتی با هدف ترویج فرهنگ دوچرخه سواری  به شورای شهر رشت ارایه شد.

«میثم موسوی» دراین باره گفته بود: دراجرای این طرح به جهانی بدون دود و سرب و بدنی سالم و شهری زیبا و سبز و هوایی پاک ‌می اندیشیم. در سطح شهر رشت برای کاهش ترافیک و آلودگی نیاز به مسیر ویژه برای دوچرخه سواری و ایستگاههای دوچرخه داریم که این امر تنها با مساعدت مسئولین شهری و استانی امکان پذیر است .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.