کاهش اعتبارات جنگل کاری سنواتی در گیلان

سهم گیلان از محل زراعت چوب ؛ 28 میلیارد تومان

0 492

معاون امور جنگلهای گیلان از کاشت ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار اصله نهال در عرصه های جنگلی گیلان خبر داد.

به گزارش مرور، «محمدرضا عبداللهی» با اعلام این خبر که امسال از محل فروش زراعت چوب، مبلغ ۲۸ میلیارد تومان برای سازمان جنگلها و منابع طبیعی استان توسط سازمان مدیریت وبرنامه کشور موافقت شد که بعد از تخصیص، صرف توسعه نهالستانها و جنگل کاری سنوانی، تجهیز پایگاههای اطفای حریق و حقوق نیروهای قرق بان می شود.

معاون امور جنگلهای منابع طبیعی گیلان با بیان اینکه سال گذشته فقط ۱۲ میلیارد تومان از سوی سازمان مدیریت و برنامه به استان اختصاص یافت گفت: سال گذشته به دلیل کمبود اعتبارات، با کاهش عملیات بخش مراقبتی برای جنگلهای سنواتی مواجه شدیم و پروژه نهال کاری در اراضی جنگلی سنواتی اجرا نشد. اما مسال همزمان با سراسر کشور درطرح صیانت از عرصه‌های جنگلی و طبیعی حدود ۲ میلیون و پانصد هزار نهال در طرحهای مختلف زراعت چوب، توزیع مردمی و ارگانها و پروژه های استانی نهال کشت می شود که امروز به صورت نمادین در اجرای پویش ایران سبز ، ایران قوی “هر ایرانی یک درخت” در جنگل سراوان رشت با حضور استاندار ۵۰ اصله نهال گلدانی کشت شد.

وی با تاکید به اینکه هر ساله به شکل شناور عملیات مراقبتی جنگل کاری در استان اجرا می شود اضافه کرد: برخی از اراضی جنگلی که سال گذشته در ارتفاعات و دامنه ها دچار آتش سوزی شدند در برنامه احیا و کشت نهال قراردارند.

گفتنی است گیلان ۵۶۵ هزار هکتار جنگل و ۲۲۴ هزار هکتار مرتع دارد. هفته گذشته بیش از ۳۰۰ هکتاراز اراضی جنگلی ۱۰ شهرستان استان در اثر آتش سوزی ناشی از وقوع باد گرم سوختند.

امروز میر حامد اختری مدیرکل منابع طبیعی گیلان اعلام کرد:سال گذشته، اداره کل منابع طبیعی گیلان از محل زراعت چوب، ۱۳۰ میلیارد تومان درآمد داشت که این رقم امسال به ۲۰۰ میلیارد تومان خواهد رسید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.