انتقاد نماینده تالش از اراضی بلا استفاده در این شهرستان

0 589

«محمود شکری» نماینده تالش، ‌ماسال و رضوانشهر از وجود زمین های بی ثمر در گیلان انتقاد کرد و گفت: در تالش بیش از حدود پنج هزار هکتار زمین بلا استفاده وجود دارد که باید از این زمین‌ها برای توسعه استفاده کرد.

وی افزود: گیلان با وجود محصول برنج و ظرفیت بالای طبیعی یک محور اساسی محسوب می‌شود ولی در بخش صادرات ضعیف عمل کرده ایم.

وی بر ضرورت توجه به تولید کیوی در راستای اشتغالزایی و توسعه صادرات تاکید کرد و  گفت: کیوی یک میوه بین المللی با تقاضا بالا است که کشت این محصول نیاز به آبیاری فراوان دارد که می‌توان از روش آبیاری هوشمند برای افزایش کشت این محصول استفاده کرد.

استان گیلان دارای حدود۲۳۸ هزار هکتار زمین شالیزاری است که بخش قابل توجهی از آن پس از برداشت برنج در نیمه دوم سال بدون استفاده رها می شوند.

به گفته کارشناسان قرار گیری برخی از اراضی در طرح های توسعه شهری و طرح های هادی روستایی موجب شده برخی ازکشاورزان اراضی خرد و کوچک را رها کرده و به دنبال تغییر کاربری های آن باشند.

پیشتر نیز دراین رابطه «مهرداد لاهوتی» نماینده مردم لنگرود درمجلس  از رها شدگی‌ ۷ هزار هکتار از باغات چای گیلان خبرداده بود و گفته بود: کشاورزان استان بدون مساعدت دستگاه‌های متولی توانایی آباد کردن این اراضی را ندارند.

«آیت الله فلاحتی» نماینده ولی فقیه دراستان نیزخواستار حفظ اراضی ملی و کشاورزی در گیلان شده بود و گفته بود: باید با افرادی که به دنبال تغییر کاربری اراضی ملی و کشاورزی استان هستند باید برخورد جدی شود.

وی افزود: اگرتغییر کاربری اراضی ملی و کشاورزی استان تداوم پیدا کند در سال های آینده به مرحله بحرانی می رسیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.