انجام سزارین بیمارستان فامیلی را تعطیل کرد

به دلیل فعالیت بدون پروانه بهره برداری؛

0 202

در حالیکه گفته می‌شود بیمارستان تخصصی زنان و زایمان فامیلی رشت به دلیل انجام سزارین از سوی دانشگاه علوم پزشکی جریمه و تعطیل شده اما مدیر نظارت و اعتباربخشی این دانشگاه، تعطیلی موقت بیمارستان فامیلی را به دلیل فعالیت بدون پروانه بهره برداری از سال ۱۳۹۸ اعلام کرد.

«رشید میر فلاح» مدیر نظارت و اعتباربخشی دانشگاه علوم پزشکی از تعطیلی موقت بیمارستان فامیلی رشت خبر داد و اظهار کرد: این بیمارستان ۳۲ تخته‌خوابی پس از طی مراحل قانونی با حضور پلیس اماکن، تعزیرات حکومتی و علوم پزشکی گیلان به‌طور موقت تعطیل شد.

وی با بیان اینکه بیمارستان فامیلی از سال ۱۳۹۸ پروانه بهره‌برداری نداشت، افزود: مسئولان بیمارستان به تذکرات پیاپی دانشگاه علوم پزشکی گیلان بی‌توجه بوده و نهایتاً به دلیل عدم کسب استانداردهای لازم و مجوزهای قانونی(پروانه بهره‌برداری و پروانه‌ مسوول فنی) و اعتبار بخشی زیر استاندارد به دلیل عدم کنترل در سزارین نخست‌زا موقتا تعطیل شد.

مدیر نظارت و اعتباربخشی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در خصوص تعیین تکلیف بیمارستان فامیلی نیز گفت: این بیمارستان در صورت اخذ مجوز های قانونی و رعایت آیین‌نامه‌های وزارت بهداشت می‌تواند به فعالیت خود در آینده ادامه دهد.

 تعطیلی بیمارستان فامیلی در حالی امروز انجام شد که هفته گذشته «محمدتقی آشوبی» رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در جلسه خبری با رسانه ها از فعالیت بدون پروانه و عدم استاندارد سازی دو بیمارستان فامیلی و توتونکاران به دلیل قدمت بیش از ۵۰  سال خبر داده و گفته بود: در قرارگاه سلامت استان به مسوولان این دو مرکز درمانی برای استاندارد سازی اخطار دادیم. در غیر این صورت این دو بیمارستان تعطیل خواهند شد.

لازم به ذکر است: تعطیلی زایشگاه تخصصی فامیلی بعنوان یکی از مهمترین مراکز درمانی زنان و زایمان رشت درحالی اجرایی شده که گیلان با کمبود سرانه تخت بیمارستانی مواجه است. با تعطیلی این مرکز درمانی در حال حاضر بیمارستان آموزشی پژوهشی الزهرا(حمایت مادران) در بلوار نامجو رشت تنها مرکز تخصصی زنان و زایمان است.

زایشگاه فامیلی که امروز به نام بیمارستان خصوصی فامیلی شناخته می‌شود، در سال ۱۳۴۷ خورشیدی توسط «نصرت‌الله فامیلی» در خیابان بیستون رشت ساخته شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.