بازگشت آرامش و ثبات به بازارهای گیلان

0 652

همزمان با  اصلاح قیمت سوخت و افزایش قیمت کالاهای اساسی ، سازمان صمت گیلان ، افزایش بازرسی از واحدهای صنفی استان را در دستور کار قرار داد.

« محمد درویش کردار» رئیس اداره بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان  در گفت  و گو با مرور اعلام کرد: بعد از تشدید بازرسی، ثبات قیمت و آرامش به بازارهای گیلان بازگشته و از سیر صعودی افزایش قیمتها در بازار جلوگیری شده است.

درویش کردار بیشترین  تخلف و گزارشات ارسالی به بازرسی سازمان صمت استان را در بخش حمل و نقل درون شهری و برون شهری اعلام کرد و گفت: سازمان تاکسیرانی و حمل و نقل پایانه های استان متولی نظارت و برخورد با تخلفات این بخش هستند.

وی افزود: بعد از اجرای طرح اصلاح قیمت بنزین بازرسیهای سازمان صمت استان ۱۰۰ درصد افزایش داشته است که نسبت به سال گذشته رشد ۴۵ درصدی در میزان بازرسی از واحدهای صنفی را شاهد بودیم. این اقدام با همکاری نهادهای دیگراز جمله تعزیرات استان درچند شیفت و بصورت شبانه روزی صورت گرفت.

وی با تاکید به اینکه درحال حاضر بازارهای استان به ثبات  قیمتی رسیده اند گفت: در روزهای ابتدایی اصلاح قیمت سوخت ، وضعیت قیمتها مقداری برای واحدهای صنفی مبهم بود و لذا تخلفاتی را شاهد بودیم . از اینرو با شروع بازرسی ها تا هفته گذشته  بیش از ۹ میلیارد ریال تشکیل پرونده برای واحدهای متخلف انجام شد که قطعا  تشدید بازرسی ها در کاهش تخلفات قیمت و پیشگیری از گرانفروشی تاثیر گذار بوده است. درهمین راستا ۱۱۲۴  پرونده  تخلفاتی نیز به تعزیرات استان  ارسال شده است.

وی در خصوص تخلفات دستفرشان سطح شهر نیزبیان کرد: نظارت بر دستفروشان برعهده شهرداری است . به دلیل اینکه دستفروشان  افراد حقیقی و فاقد پروانه کسب هستند سازمان صمت و تعزیرات قادر به برخورد با آنها نیست و برخورد با گران فروشی دراین بخش متوجه شهرداری است.

درویش کردار تاکید کرد: تخلفات افزایش قیمت ها  توسط دستفروشان از معضلات بخشهای قانونی سازمان صمت  است و همواره از سوی واحدهای صنفی دارای پروانه بابت فعالیت و تخلفات این بخش تحت فشار هستیم .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.