بلاتکلیفی مدیریت شهری، لنگرود را تضعیف می‌کند

شورای شهر لنگرود در انتظار ابلاغ فرماندار

0 285

بیش از یکسال از عدم ثبات مدیریت شهری در لنگرود می‌گذرد و همچنان این شهر استان با سرپرست شهرداری اداره می‌شود.

بعد از انتخابات شورای ششم، تعداد شهرهای استان که در بلاتکلیفی انتخاب شهردار و عدم ثبات مدیریت شهری به سر بردند به تعداد انگشتان دو دست نزدیک شد. لنگرود، آستارا، املش و چاف و چمخاله، آستانه اشرفیه، رضوانشهر، ماسال، پره سر، چوبر، لیسار، دیلمان و… از جمله شهرهای گیلان هستند که طی یکسال اخیر بعد از انتخابات شورای ششم، حداقل با یک بار عدم تأیید صلاحیت شهرداران منتخبشان مواجه شدند. روندی که نه تنها موجب نابسامانی در مدیریت شهری و بلاتکلیفی پروژه‌های عمرانی آنها شده بلکه اعتراض شهروندان را به دلیل به درازا کشیده شدن انتخاب شهرداربه همراه داشت.

در شهرستان لنگرود نیز بعد از گذشت یکسال، هنوز تلاش مدیریت شهری برای معرفی و انتخاب شهردار به نتیجه مطلوب نرسیده و در حالیکه تاکنون سه فرد منتخب شورا به استانداری معارفه شده‌اند، این شهر همچنان در انتظار تأیید نهایی صلاحیت شهردار خود است.

پیش ازاین «محمد نیک خواه کیارمش» و«امیر صادقی » دو فرد منتخب شورای لنگرود بودند که موفق به دریافت تأیید صلاحیت از وزارت کشور نشدند. در حال حاضر نیز شورانشینان لنگرودی ماه هاست چشم انتظار تأیید «مصطفی طالبی» سرپرست فعلی شهرداری لنگرود از سوی وزارت کشور و استانداری گیلان هستند.

اکنون عدم تأیید شهرداران آن توسط وزارت کشور، موجب بی ثباتی در مدیریت شهری این شهر بندری شده است. حال آنکه بسیاری از پروژه‌های جاری وعمرانی لنگرود به دلیل نبود شهردار منتخب در بلاتکلیفی قرار دارند.

در سوی دیگر منابع خبری محلی لنگرود از عدم تأیید صلاحیت سومین شهردار منتخب لنگرود از سوی استانداری گیلان خبر داده و گفته‌اند نامه عدم تأیید از هفته گذشته در اختیار فرماندار قرار گرفته اما جلالی از اعلام آن خودداری کرده است. خبری که به نظر می‌رسد، دلیل اصلی بی انگیزه گی سرپرست فعلی شهرداری درروزهای اخیر و عدم خدمات دهی مناسب از سوی وی باشد که موجب اعتراض و نارضایتی شهروندان لنگرودی شده است.

بار روانی عدم تأیید صلاحیت شهرداران برای لنگرود

«محسن فداکار» رییس شورای شهر لنگرود دراین خصوص به مرور اظهار کرد: هیچ نامه‌ای تاکنون مطرح نشده و چیزی تحت عنوان رد یا تأیید صلاحیت شهردار به دست شورای شهرنرسیده است.

وی با ابراز ناخورسندی از طولانی شدن مدت زمان تأیید صلاحیت شهردار منتخب از سوی استانداری اضافه کرد: قطعا تاخیر دراعلام نتیجه به ضرر شهر لنگرود خواهد بود.

فداکار دخالت برخی سیاسیون و لابی گری‌ها در پروسه تأیید صلاحیت را موجب عدم نهایی شدن انتخاب شهردار بیان کرد و از این افراد خواست قصد و غرض خود را در ممانعت از انتخاب شهردار لنگرود بیان کنند.

رییس شورای شهر لنگرود، با تأکید به اینکه پروژه‌ها و برنامه‌های شهرداری لنگرود تاکنون متوقف نشده‌اند اظهار کرد: با وجود تداوم فعالیتهای مدیریت شهری، عدم انتخاب شهردار وبی ثباتی شهرداری برای سومین بار از نظر روانی برای لنگرود مناسب نیست. این مساله خود به خود مانعی در ورود سرمایه گذاران به این شهر می‌شود.

فداکار تأکید کرد: در حال حاضر پروژه‌های بزرگ کارخانه کمپوست و سایر پروژه‌های عمرانی اقتصادی و فرهنگی با حضور سرپرست به پیش می‌رود، اما ادامه این روند شهردار لنگرود را تخریب کرده و این اصلا به نفع شهر لنگرود نیست.

نامه‌ای ارسال نشده، تکذیب می‌کنم

«محمدرضا جلالی» فرماندار شهرستان لنگرود نیز با رد این خبر به مرور اظهار کرد: دریافت نامه عدم تأیید شهردار فعلی موثق نبوده و این موضوع را تکذیب می‌کنم.

جلالی اضافه کرد: تا کنون چنین موضوعی از سوی استانداری به فرمانداری لنگرود ابلاغ نشده است. اما پیگیر دریافت نامه هستیم و روند قانونی آن باید طی شود.

فرماندار لنگرود با بیان اینکه ما نیز از طولانی شدن فرایند تأیید شهرداری لنگرود ناراضی هستیم اظهار کرد: از شورای شهر لنگرود نیز انتظار داریم تا حصول نتیجه نهایی و معرفی شهردار در راستای بالندگی و توسعه شهری لنگرود در کنار سرپرست شهرداری باشند.

وی با ابراز امیدواری از اینکه طی یکی دو روز آینده شاهد ارسال نامه وزارت کشور و تعیین تکلیف شهرداری لنگرود باشیم افزود: از شورای شهر و مدیریت شهری تقاضا دارم این چند روز تا حصول نتیجه نهایی تحمل داشته باشند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.