بودجه ۱۴۰۳ رشت فاقد دیدگاه و برنامه است

عضو شورای شهر رشت انتقاد کرد:

0 170

رییس کمیسیون توسعه پایدار شورای اسلامی رشت، بودجه ۱۴۰۳ شهرداری را فاقد دیدگاه و برنامه اعلام کرد.

«سیدحسین رضویان» درباره بررسی بودجه هزار و چهارصد و سه رشت؛ با انتقاد از عدم پیش بینی برنامه راهبردی در بودجه هزار و چهارصد و سه شهرداری رشت گفت: اگر بودجه اصلاح نشود از رأی دادن به بودجه خودداری می‌کند.

رضویان با بیان اینکه بعد از بررسی و مرور چند باره اعداد و ردیف‌های کتابچه‌های سالیانه بودجه به این نتیجه رسیده که بودچجه پیشنهادی یک بودجه دستور است اظهار کرد: چرا بودجه رشت برای سال ۱۴۰۳ پنج هزار و چهارصد میلیارد تومن نوشته شده؟ آیا این بودجه نمی‎توانست هفت هزار میلیارد باشد یا چهار هزار و پانصد میلیارد تومان؟ وقتی به راحتی امکان تبدیل و جابجایی مبالغ ردیفهای بودجه و موافقت دستگاه پیشنهاد کننده بدون دیدگاه مدیریتی وجود دارد، نشاندهنده این موضوع است که این بودجه پیشنهادی یک بودجه‌ی دستوری است.

رییس کمیسیون توسعه پایدار با تاکید به اینکه کجا هستیم، کجا می‌خواهیم برویم و چطور می‌خواهیم برویم؟ تاکید کرد: این موارد می‌بایست از بودجه دریافت بشود.

وی در ادامه اضافه کرد: پیش از این تیمی از دانشگاه گیلان طرحی راهبردی شهر در قامت ۲۰ ساله برای رشت نوشتند و چکیده‌ای از آن هم در اختیار اعضای شورای شهر قرار گرفت. چرا آنچیزی که در آن طرح آمده در این کتابچه بودجه نیست و تنها همان روال سال‌های گذشته است که با چند درصد افزایش تکرار شده.

رضویان با طرح این پرسش که شهر رشت با مساحت مشخص، قیمت تمام شده خدمات در حوزه‌های گوناگون و چه تعداد نیرو احتیاج دارد؟ ادامه داد: تا وقتی این مقوله روشن نباشد و برای نگارش بودجه زمان بیشتری به شکل تحقیق عملیاتی صرف نشده باشد بودجه در عمل الکن و ناکارآمد است و برای شوراهای مختلف همین کتابچه زیبایی ست که می‌آید و دو هفته در اختیار اعضا شورا قرار می‌گیرد و تند تند هر کس دستش را بالا می‌برد و رأی می‌دهد.

عضو شورای شهر رشت تصریح کرد: این مسئله را حل کنید. اکنون برای اصلاح امور وقت وجود دارد و جای جبران هست. من چند هفته گذشته نیز اشاره کردم اگر مواردی که در بودجه مد نظر است مرتفع نشود از دادن رایم به این بودجه معذورم.

لازم به ذکر است؛ پیش از ارایه کتابچه بودجه ۱۴۰۳ شهرداری رشت به شورای شهر، رضویان خواستار گنجاندن مباحثی همچون شهر رفاهی، پشتیبانی از اقتصاد شهری و حمایت از کسب و کار شهروند، رویکرد توسعه گردشگری و شهر دوستدار محیط زیست در ردیف بودجه سال آینده شده بود و گفت: اگر این مباحث در بودجه پیش بینی نشده باشد به آن رای نخواهد داد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.