رشد ۲۵ درصدی گردشگران در تعطیلات بهمن

۴ میلیون نفرشب مسافر در گیلان اقامت کردند

0 151

تعطیلات چهار روز گذشته بار دیگر رکوردهای ورود گردشگران به استان را افزایش داد و بنابر آمارها بیش از ۴ میلیون نفرشب مسافر در مراکز اقامتی گیلان اقامت داشتند. این درحالیست که از محورهای مواصلاتی استان نیز رشد ۷۲ درصدی ورود خودروها به ثبت رسید.

مدیرکل گردشگری و میراث فرهنگی گیلان از ثبت اقامت ۴ میلیون نفرشب مسافر در مراکز اقامتی گیلان خبر داد. «ولی جهانی» مدیرکل میراث فرهنگی گیلان با اشاره به رشد ۲۵ درصدی ورود مسافر به استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزود: در این بازه زمانی مسافران ورودی(زمینی و هوایی) به استان ۲ میلیون و ۸۹۴ هزار و ۱۴۰ نفر گزارش شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۱ درصد رشد داشته است.

جهانی با بیان اینکه سطح اشغال تخت‌های مراکز اقامتی ثابت تحت پوشش اداره‌کل میراث فرهنگی استان ۸۵ درصد بوده است، تصریح کرد: برآورد بازدیدکنندگان از موزه‌ها و بناهای تاریخی و مراکز گردشگری و تفریحی گیلان هم بیش از ۴ میلیون نفر بوده است.

در همین رابطه «غلامعلی نیک‌فهم» مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان نیزاعلام کرد: در تعطیلات گذشته از (چهارشنبه تا یکشنبه) ۳۳۵ هزار و ۹۴۴ وسیله نقلیه وارد استان شدند که نسبت به مدت مشابه هفته قبل از آن ۷۲ درصد افزایش داشته است.

وی اضافه کرد: ۳۲۱ هزار و ۷۸۵ دستگاه خودرو در این مدت از استان گیلان خارج شدند که نسبت به مدت مشابه هفته قبل از آن ۶۵ درصد افزایش داشته است.

در عین حال تعطیلات و ورود گردشگران به گیلان همواره چالشهای مختلف محیط زیستی و اجتماعی را برای گیلان به همراه داشته. افزایش زباله، ایجاد ترافیک جاده ای و درون شهری، افزایش تصادفات و آتش سوزی های جنگلی از جمله این موارد بوده است.

بطوریکه همزمانی حضور پر تعداد گردشگران در استان با وزش باد گرم موجب بروز آتش سوزی های متعدد در مناطق جنگلی استان شد. اما به گفته «قربانی لرد» فرمانده یگان حفاظت از منابع طبیعی استان، آتش سوزی های چند روز گذشته عمدتا سطحی و در باغات و مستثنیات کشاورزان اتفاق افتاد.

 قربانی لرد با بیان اینکه در روزهای گذشته در چند شهرستان آتش سوزی های جزیی داشتیم، مساحت اراضی دچار حریق را کمتر از ۲ هزار متر اعلام کرد و افزود: عمده این حریق ها در باغات چای و در اراضی کشاورزی به دلیل حرس علف و شخم زنی باغات بوده و فقط در ۵۰۰ متر مربع از مناطق جنگلی روستای موشنگاه در بخش سنگر شهرستان رشت آتش سوزی جنگلی محدودی رخ داد که بلافاصله مهار شد.

فرمانده یگان حفاظت از منابع طبیعی تصریح کرد: خوشبختانه سطوج جنگلهای استان به دلیل بارش برف و باران در هفته های اخیر مرطوب بوده که مانع از وقوع آتش سوزی های گسترده در اراضی جنگلی بالادست و دامنه ها شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.