تورم گیلان بالاتر از تهران

نرخ تورم دی ماه گیلان اعلام شد؛44.7 درصد

0 463

معاون آمار سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان؛ نرخ تورم استان در دی ماه جاری را  ۴۴.۷ درصد اعلام کرد و گفت: رتبه سیزدهم تورم کشور را داریم.

«وحید طیفوری» با اشاره به انتشار شاخص قیمت کالاها و خدمات مصرفی خانوارها درباره نرخ تورم کشور و استان در دی ماه ۱۴۰۲ اظهار کرد: بر اساس آمارها نرخ تورم دی ماه در استان گیلان ۴۴.۷ درصد بوده که نسبت به مقدار مشابه در کشور حدود ۱/۱ درصد بیشتر است.

طیفوری اضافه کرد: بالاترین نرخ تورم استان در گروه گوشت قرمز و ماکیان، ماهی ها و صدف داران، هتل و رستوران، خرید وسایل نقلیه» و خدمات نگهداری و تعمیر واحد مسکونی بوده است.

وی با بیان اینکه این نرخ در کشور ۴۳.۶ درصدی اعلام شده است، گفت: گیلان در این ماه، در بین ۳۱ استان، در جایگاه سیزدهم نرخ تورم کشور قرار گرفت. استان‌های تهران با نرخ ۳۸.۶ درصد دارای پایین‌ترین نرخ تورم و استان یزد با نرخ تورم ۵۴.۷ درصد دارای بالاترین نرخ تورم در کشور بودند.

معاون آمار سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان ادامه داد: به این ترتیب حدود ۱۶/۱ درصد بین نرخ تورم استان دارای بالاترین نرخ تورم و پایین‌ترین نرخ تورم تفاوت وجود دارد.

وی تصریح کرد: میزان تغییرات ماهانه شاخص قیمت در دی ماه سال جاری نسبت ماه گذشته، در کشور ۲/۶ درصد و استان برابر ۲ درصد است که در گروه‌های ارتباطات، خرید وسایل نقلیه، «میوه و خشکبار و اجاره دارای بالاترین مقدار بوده است.

 لازم به ذکر است؛ نرخ تورم گیلان در آذرماه نسبت به دی ماه ۴۵ درصد اعلام شده بود . دو گروه غذایی شامل گوشت قرمز و مرغ و هتلها نیز هنچنان بالاترین نرخ تورم استان در آذرماه را به خود اختصاص داده بودند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.