رشت شهری که رویای تراموا دارد

تاکید رئیس مجمع روسای شورای اسلامی کلان شهرها بر ایجاد تراموا در رشت

0 810

رئیس مجمع روسای شورای اسلامی کلان شهرها و مراکز استان ها با بیان اینکه  باید خط تراموا در رشت با ظرفیت بیشتری ایجاد شود گفت: رشت می تواند در این باره از تجربیات شهرهای دیگر کشور استفاده کند.

«محسن هاشمی» در جلسه کمیسیون خدمات شهری و حمل و نقل در راستای برگزاری شصت و سومین اجلاس مجمع مشورتی روسای شوراهای اسلامی کلانشهرها و مراکز استان ها به اجرای خطوط تراموای رشت با ظرفیت بیشتر و با هدف آینده نگری تاکید شد.

رشت پرجمعیت‌ترین شهر شمال کشور است که روزانه  در حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در آن تردد می کنند. خیابانهای کم عرض، نبود تقاطع و پل های هوایی و بافت قدیمی خیابانهای شهر، ترافیک را به یکی از معضلات اصلی و جدی رشت تبدیل کرده است. وسایل حمل ونقل عمومی و تردد بیش از ۳ هزار تاکسی درکنار مسافرکش های شخصی هم نتوانسته  شبکه حمل و نقل معیوب رشت را ترمیم کند و از این رو چند سالی است که مدیریت شهری به دنبال ایجاد خط تراموای رشت است. خطی که به عنوان شبکه حمل و نقل عمومی قادر خواهد بود ۱۴ بخش اعظمی از ترافیک شهر رشت و کمبود وسایل حمل ونقل ریلی را جبران کند.

پیش از این مدیر پروژه تراموای شهرداری رشت با تاکید بر عزم شهرداری در دوره سه‌ساله برای اتمام پروژه تراموا گفته بود: زمین‌های اجرای طرح با کمک استانداری و در اراضی متعلق به دولت شناسایی شده اند.

محمد محبتی با اشاره بر ضرورت همراهی و همکاری تمامی سازمان‌های مرتبط استان در اجرای پروژه تراموا بیان کرد: رشت در کشور به عنوان شهر پایلوت اجرای پروژه تراموا معرفی شده است، بنابراین با کمک استانداری و پیگیری‌ها و تلاش‌های شبانه‌روزی شهرداری رشت این پروژه تا پایان دولت فعلی به بهره‌برداری خواهد رسید.

از سوی دیگر معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان می گوید: برآورد اولیه بودجه پیش‌بینی شده برای این پروژه ۲۵۰ میلیون یورو است که در طی چند سال و فاز به فاز به پروژه تزریق می شود و براساس کارشناسی انجام شده پیش بینی می شود طول مدت پروژه خط حمل و نقل ترموای رشت ۱۰ سال باشد.

گفتنی است طول مسیر مطالعه شده در شهر رشت برای اجرای خطوط مترو ۱۶ کیلومتر به‌صورت رفت و برگشت است که در صورت اجرای آن حجم زیادی از ترافیک شهری کاهش می‌یابد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.