رشد ۲۸ درصدی ترمیم آسفالت رشت

تامین هزارتن قیر از سوی شهرداری رشت

0 1,666

فرسودگی آسفالت خیابان‌ها و معابر رشت همواره از اصلی ترین معضلات رشت بوده و رسیدگی به این معضل نیز در زمره مطالبات اصلی شهروندان قرار دارد. بی کیفیتی سطح معابر، ترک‌ها و شکستگی‌های آسفالت خیابان‌ها علاوه بر اینکه در زیبایی و منظر شهری تأثیر گذار است، تهدیدی برای سلامت خودروهای شهروندان نیز محسوب می شود. عدم کیفیت، دوام و پایداری آسفالت معابر رشت، ایجاد چاله‌های عمیق، جدا شدگی قیر از سطح خیابان و ناهمواری های کوچک و بزرگ یکی از اصلی ترین دلایل وقوع ترافیک  در تردد درون شهری رشت بوده است.

«امیر حسین علوی» که از روزهای ابتدایی حضور خود در شهرداری رشت، ارایه خدمات شهرداری را با پروژه لکه گیری آسفالت در محلات کم‌ برخوردار و حاشیه ای همزمان با سایر مناطق ۵ گانه در دستور کار خود قرار داده؛ شب گذشته در بازدید شبانه از عملیات آسفالت برخی از معابر سطح رشت، توجه به محلات کم برخوردار و حاشیه‌ای را در راستای ایجاد عدالت اجتماعی حائز اهمیت دانست.

توجه شهرداری به محلات کمتر توسعه یافته و حاشیه‌ای

علوی با بیان اینکه اولویتها برای انجام عملیات آسفالت در مناطق مختلف شهر احصاء شده است، افزود: لکه گیری و آسفالت محلات کم‌ برخوردار هم‌ راستا با آسفالت سایر نقاط شهر به منظور حل بخش کوچکی از مشکلات آسفالت معابر ساکنین این محلات با جدیت در دستور کار قرار گرفته است.

 وی با اشاره به آسفالت بلوار مدرس و محله امین ضرب تاکید کرد: آسفالت معابر اصلی شهر به منظور بهسازی، ارتقا کیفی و رسیدن به استانداردهای مطلوب تداوم دارد و اولویت شهرداری در سالجاری در بخش آسفالت، توجه به محلات کمتر توسعه یافته و حاشیه‌ای است و در صورت مساعد بودن شرایط جوی، بخشی از آن تا پایان سال انجام می‌شود.

با خرید هزارتن قیر بیش از ۵۰ درصد مناطق آسیب دیده رشت ترمیم آسفالت شدند و تا پایان سال جاری نیز با خرید هزار تن قیر جدید از سازمان بورس کشور همه مناطق و خیابانهای شهر تحت پوشش نهضت ترمیم و لکه گیری آسفالت قرار می گیرند.

شهردار رشت در ادامه از روند اجرای عملیات آسفالت خیابان نامجو، حد فاصل میدان گاز تا ورزشگاه شهید عضدی و دیگر نقاط سطح شهر که توسط سازمان عمران در راستای بهبود و نگهداشت آسفالت معابر و تسهیل تردد شهروندان در حال انجام بود، بازدید کرد.

 ترمیم آسفالت ۵۰ درصد مسیرهای آسیب دیده رشت

در حالیکه طی سالهای گذشته از سوی شهرداری بر پروژه های نهضت آسفالت رشت تاکید زیادی می‌شد اما به دلیل کمبود قیر، آسفالت بسیاری از معابر و خیابانها ناتمام رها می‌شد  و بسیاری از مناطق و محلات حاشیه ای رشت از پروژه های عمرانی به خصوص آسفالت معابر بی نصیب باقی می‌ماندند. حال به گفته «میثم حرفت خواه » رییس سازمان عمران شهرداری رشت، با خرید هزارتن قیر بیش از ۵۰ درصد مناطق آسیب دیده رشت ترمیم آسفالت شدند و تا پایان سال جاری نیز با خرید هزار تن قیر جدید از سازمان بورس کشور همه مناطق و خیابانهای شهر تحت پوشش نهضت ترمیم و لکه گیری آسفالت قرار می گیرند.

با خرید قیر توسط شهرداری و اختصاص سهیمه رایگان از سوی وزارت راه وشهرسازی امسال نسبت  به سال گذشته ۲۸ درصد افزایش آسفالت در رشت داشتیم.

حرفتخواه به مرور گفت: سال گذشته بخش اعظمی از ترمیم آسفالت خیابانهای رشت به دلیل برودت هوا و بارندگی  ناتمام یا به کندی انجام شده بود که خوشبختانه پاییز امسال با تخصیص هزار تن قیر، ترمیم خیابانها و معابر اصلی شهر توسط سازمان عمران و ترمیم و لکه گیری مناطق توسط پیمانکاران به سرعت در حال انجام است.

رییس سازمان عمران شهرداری همچنین با اشاره به تخصیص قیر رایگان از سوی وزارت راه و شهر سازی از آسفالت محلات هدف در طرح بازآفرینی شهری رشت خبر داد و افزود: با خرید قیر توسط شهرداری و اختصاص سهیمه رایگان از سوی وزارت راه وشهرسازی امسال نسبت  به سال گذشته ۲۸ درصد افزایش آسفالت در رشت داشتیم.

وی از شروع لکه گیری و ترمیم آسفالت محورهای ورودی رشت خبر داد و گفت: روکش آسفالت محور مواصلاتی جاده رشت تهران حد فاصل شهرصنعتی تا میدان گیل با همکاری اداره راهداری به صورت رفت و برگشت اجرا می شود. برای مبادی ورودی رشت انزلی و جاده لاهیجان نیز ترمیم و لکه گیری انجام می شود.حرفت خواه از تولید ۱۱ هزار تن آسفالت از ابتدای سال جاری در رشت خبر داد.

همزمان با سازمان عمران شهرداری رشت، مناطق پنجگانه شهرداری نیز پروژه‌های خود را در حوزه لکه‌گیری آسفالت در سطح کوچه‌ها و معابر در دست اقدام دارند. کدام محلات و مناطق رشت تاکنون آسفالت شده اند؟ این مناطق را از مدیران مناطق شهرداری جویا شدیم.

۱۰۰ هزار متر مربع آسفالت در منطقه یک رشت

«باقر قنبری» مدیر منطقه یک شهرداری رشت با اشاره به اجرای فاز به فاز عملیات آسفالت معابر و انجام لکه‌گیری در معابر ان منطقه گفت: پروژه‌های آسفالت و بهسازی کوچه های گل مریم، گلستان ۴، کوچه جانباز و پورنقاشیان در شهرک امام‌ علی (ع)، بن بست نوری و کوچه شادپور در استادسرا، کوچه های ۱ و ۳۰ و ۴۲ رشتیان، کوی فلاحتی، کوچه ۲۰ متری گاز در گلسار، ورودی علی آباد از طرف خیابان معلم، بلوار ولی عصر (عج) جنب دیوار فرودگاه، کوچه عبادی و ایوب عطایی بلوار معلم و … انجام شده است و اجرای این طرحها همچنان ادامه دارد. وی تاکید کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۰ تاکنون در منطقه یک شهرداری رشت ۱۰۰ هزار متر مربع آسفالت در محلات و معابر این منطقه اجرایی شده است.

اجرای بیش از چهار تن آسفالت در منطقه دو

 «یوسف یزدانی» مدیر منطقه دو شهرداری رشت نیز از اجرای بیش از چهار تن آسفالت در هشت ماه نخست امسال خبر داد. یزدانی گفت: تاکنون عملیات آسفالت در خیابان حشمت، رودبارتان، خیابان فاطمی، خیابان مدرس، خیابان شریعتی، حاجی آباد، صندوق عدالت و  انجام شده و درهفته های اخیر نیز عملیات روکش آسفالت دباغیان، باقرآباد، سعدی، زیرکوچه، پل عراق کوچه شهاب نیز اجرایی شد.

وی  افزود:  روز گذشته عملیات روکش آسفالت خیابان آیت الله ضیابری با مشارکت سازمان عمران و بازآفرینی شهرداری رشت به طول ۶۰۰ متر انجام شد.

تداوم اجرای عملیات آسفالت در معابر منطقه ۳ رشت

 سرپرست منطقه سه شهرداری رشت نیز از اجرای بیش از ۴۵ هزار متر مربع آسفالت در هشت ماه نخست امسال خبر داد و با اشاره به اجرای عملیات زیرسازی، روکش و لکه گیری آسفالت در سطح معابر منطقه سه افزود: از این مساحت ۱۱ هزار متر مربع زیرسازی، ۱۹ هزار متر مربع روکش و ۱۵ هزار متر مربع ترمیم و لکه گیری بوده است.

دانش شکیب افزود: مرمت مکانیزه بلوار مدرس، بهسازی کوچه های شهید صمدی و شهید قنبرزاده در جانبازان، مسیر اصلی خیابان شهید مولایی در خیابان شهدا، کوچه های شهید خوش انس و شهید جعفری مذهب و طالقانی در بلوار امام خمینی (ره)، کوچه های پرستو و گلایل در سرچشمه، کوچه های دیانتی، فرعی پنجم هلال احمر، کوچه سوم و فرعی چهارم و پنجم کوچه شالیزار در خیابان ارشاد انجام شده است و بهسازی مسیر اصلی محله آزاد و پرند در طرح عزم خدمت در حال اجرا است.

سرپرست منطقه سه شهرداری رشت همچنین به مرمت مکانیزه روکش آسفالت بلوار امام رضا (ع) و خیابان شهید طالبی با مشارکت سازمان عمران و بازآفرینی شهرداری رشت به مساحت سه هزار متر مربع اشاره کرد.

 اولویت با محلات کم برخوردار در منطقه ۴ رشت

«مریم گل احضار» مدیر منطقه چهار شهرداری رشت نیز از اجرای عملیات آسفالت با اولویت محلات کم برخوردار خبر داد و گفت: رفع نیاز شهروندان اولویت اصلی مدیریت شهری است.

وی با اشاره به مهمترین اقدامات هشت ماهه امسال افزود: روکش آسفالت در خیابان نامجو، بلوار شیون فومنی، خیابانهای جمهوری و نوبهار، کوچه های ۱۷ و ۱۸ همچنین بن بست نهم و دهم در شهرک حمیدیان عملیاتی شد.

 شهردار منطقه چهار شهرداری رشت همچنین از روکش آسفالت خیابان چمران واقع در بلوار شهید افتخاری، کوچه سجاد در خیابان خرسندی، کوچه دوم در خیابان باقرالعلوم یک، کوچه های جعفری و کاظمی در ۲۰ متری معلولین و کوچه‌های گلستان سوم در شهرک حمیدیان خبر داد و افزود: روکش آسفالت در کوچه های بابایی، باهنر، دانش، تیزهوش، فجر و خوشحال در بلوار شهید افتخاری نیز به انجام رسیده است.

آسفالت ریزی ۴۰ هزار متر مربعی معابر منطقه پنج رشت

«سید مجتبی خدمت بین دانا» مدیر منطقه پنج شهرداری رشت نیز از اجرای ۴۰ هزار متر مربع پروژه‌های آسفالت، روکش و بهسازی در هشت ماهه نخست امسال خبر داد.

خدمت بین دانا اعلام کرد: آسفالت بن بست یاس، میدان شهید فلاح عباسی واقع در باهنر، آسفالت لایه دوم مسیر دسترسی فرجام به مسکن مهر، آسفالت کوچه یاسمن در محدوده ناحیه یک، آسفالت ۴۵۰۰ متر مربعی در کردمحله، اجرای آسفالت محله قلعه‌سرا به میزان ۶۰۰۰ متر متربع و … از جمله پروژه‌های اجرا شده در منطقه پنج شهرداری رشت محسوب می‌شود.

گفتنی است عملیات آسفالت در دو مسیر اصلی و پرتردد رشت واقع در بلوار امام رضا (ع) حد فاصل روگذر جانبازان تا آج بیشه و مسیر رشتیان از ورودی بلوار شمسی پور به سمت میدان جهاد که در دستور کار قرار گرفته بود، اجرایی شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.