یاد برخی نفرات روشنم می‌دارد

گرامیداشت طیبه صالحی رشتی رییس فقید کودک پاد در گیلان

0 224

من او را هیچگاه از نزدیک ندیده بودم، تنها آوازه‌ی کارهای نیک و تلاش‌هایش برای زیست بهتر فرزندان این دیار به گوشم رسیده بود. سخن از طیبه صالحی رشتی است، رییس هیات مدیره انجمن منطقه‌ای کودک پاد در گیلان.

کسی که بیش از دو دهه چون مادری دانا، مهربان و مسوول دست نوباوگان محروم این خطه سبز را گرفت تا آنان را به سوی آینده‌ای بهتر رهنمون کند.

دکتر عبدالرضا دزفولی در آیین گرامیداشت طیبه صالحی رشتی با اشاره به اهتمام این بانوی فرهیخته و نیک اندیش برای روشن ساختن دنیای کودکان به رغم تمام مشکلات گفت: زمانی می‌توانیم خوب تاب بیاوریم که جایگاه خود و کرامت خویش را در پیوند با جایگاه و کرامت انسان در جامعه تعریف کنیم ، یعنی در قبال سرنوشت خود و جامعه‌مان بی تفاوت نباشیم .

بی‌تفاوتی در قبال انسانهای پیرامون و جامعه مان رنج زندگی را افزون خواهد کرد. مقولاتی مثل عشق، شجاعت و فداکاری تنها در این تاب آوری‌ها معنا پیدا می‌کند.

در این مراسم با اشاره به مساعی بانو طیبه صالحی رشتی برای بچه های گیلان و تاسیس انجمن منطقه‌ای کودک پاد از سال ۱۳۸۰ به همت جمعی از نیکان این خطه برخی از فعالیتهای برجسته انجمن توسط فیروزه دادرس مدیرعامل انجمن منطقه‌ای گیلان کودک پاد برشمرده شد.

لازم نیست خیلی کارهای بزرگ و عجیب غریب انجام دهیم اگر بتوانیم تاب آوری داشته باشیم و مسوولیت فردی و اجتماعی خود را درست انجام بدهیم آنوقت شایسته‌ی نام انسان هستیم .

این طبیب و نویسنده بیان کرد: بانو صالحی مسوولیت فردی و اجتماعی خود را به درستی انجام داد و در سمت درست زندگی ایستاده بود و همین نکته است که زندگی او را متمایز می‌کند .

در این مراسم با اشاره به مساعی بانو طیبه صالحی رشتی برای بچه های گیلان و تاسیس انجمن منطقه‌ای کودک پاد از سال ۱۳۸۰ به همت جمعی از نیکان این خطه برخی از فعالیتهای برجسته انجمن توسط فیروزه دادرس مدیرعامل انجمن منطقه‌ای گیلان کودک پاد برشمرده شد.

کمک به آموزش کودکان زیر شش سال محروم جامعه، تاسیس چهار مهد کودک رایگان در مناطق محروم شهر رشت، لنگرود و لاهیجان، اجرای طرح کمک به رفع سوء تغذیه در کودکان کار و توزیع شیر و تخم مرغ بین آنها، آموزش مربیان علاقمند به کار با کودک و توانمند سازی آنها برای آموزش و پرورش کودکان در سالهای متمادی، توجه به توانمندسازی خانواده در راس آنها مادران با برگزاری کارگاه‌های آموزشی ، تشکیل گروه صلح از نوجوانان علاقمند به فعالیتهای اجتماعی از سالهای اولیه آغاز به کار انجمن ، توجه به کتابخوانی و اشاعه این فرهنگ در خانواده از طریق برنامه هایی چون خوانش گروهی؛ اجرای طرح تعاونی صندق کودک پاد و تاسیس خانه کودکان سلیمانداراب، شرکت در همایشها و کارگاه‌های تخصصی جهت ارتقای توانمندی اعضای کودک پاد، عضویت در هیات مدیره کانون تشکلهای غیردولتی و همراهی و همکاری با سمن‌های غیردولتی استان گیلان از جمله مساعی بانو طیبه صالحی رشتی و یارانش در طی این سالیان بود.

طیبه صالحی رشتی اول فروردین ۱۳۲۹ چشم به جهان گشود و هفتم اردیبهشت ۱۴۰۲ پس از ماهها تلاش برای غلبه بر بیماری سرانجام چشم از جهان فروبست.

یادش مانا و راهش پر رهرو باد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.