تهدید بارش های ۲۰۰ میلیمتری برای ۶ شهر گیلان

0 317

در حالیکه دو هفته از وقوع سیلاب ویرانگر شهرستان تالش می‌گذرد باردیگر ستاد مدیریت بحران گیلان نسب به بارشهای شدید و سیلاب در دیگرمناطق گیلان هشدار داد.

امروزصبح «امیرمرادی» مدیرکل مدیریت بحران گیلان، با استناد به پیش بینی سازمان هواشناسی و اعلام وضعیت قرمزجوی از وقوع بارش بیش از ۲۰۰ میلیمتری در شهرهای شفت و فومن، رودسر، املش ، رشت و انزلی خبر داد و گفت: احتمال آبگرفتگی در این شهرها وجود دارد.

در همین رابطه مرور به دنبال پیگیری وضعیت وقوع آبگرفتگی های احتمالی در مناطق پر بارش از مدیرکل مدیریت بحران استان جویا شد.

مرادی گفت: هشدار قرمز داده شده برای برخی مناطق گیلان بر اساس پیش بینی‌های اداره کل هواشناسی استان بوده و وقوع بارشهای بیش از ۲۰۰ میلیمتر در سامانه‌ی هشدار هواشناسی کشور پیش بینی نشده بود. اما با توجه به تناوب بارشها، کمتر از ۲۰۰ میلیمتر بارش در استان داشتیم که مشکل خاصی در استان به همراه نداشت و فقط برخی از مناطق شهری با آبگرفتگی های جزیی مواجه شدند که قابل پیش بینی بود. در مناطق روستایی نیز تاکنون براساس گزارشات ارسالی فقط در شهرستان تالش و در منطقه‌ی کرگانرود، سردهنه‌ی یک رودخانه تخریب شد و آب وارد مسیر روستا شد.

اما خبرها حاکی از آبگرفتگی در معابر اصلی و فرعی در بندرانزلی است. براساس اعلام هواشناسی استان، با شروع بارشها از روز گذشته در بندرانزلی در مدت ۲ ساعت، بیش از ۸۰ میلیمتر بارش باران داشتیم که منجر به آبگرفتگی بخش از معبر اصلی و فرعی این شهرستان شده است.

روابط عمومی شهرداری رشت نیز با بیان اینکه با اجرای پروژه لوله گذاری جمع آوری آبهای سطحی خوشبختانه شاهد آبگرفتگی شدید در رشت نبودیم گفت: در برخی از خیابانها که هنوز این پروژه به اتمام نرسیده آبگرفتگی جزیی رخ داد که بلافاصله با حضور خدمات شهری رفع شد.

گفتنی است سیلاب دو هفته گذشته در شهرستان تالش منجر به طغیان رودخانه‌ها در شهرهای تالش، اسالم، آستارا و چوبر و روستاهای جوکندان، سرآگاه، سیابیل، خرجگیل، قره سو شد. در پی این بارش‌ها، در محور اسالم به خلخال و ۱۰ نقطه شهرستان تالش از جمله منطقه آق اولر رانش رخ داد و سیلاب به پل ها و زیرساخت های آب، برق و گاز خسارت وارد کرد و سبب مرگ دو نفر در این مناطق شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.