آیا سفرهای استانی تاثیری در انجام مصوبه‌های ناتمام گیلان دارد؟

1 1,343

تنها در سفر اول روحانی در دولت نخست او بنا بود ۳۶ مصوبه با اعتبار ۷۹۶ میلیارد تومان اجرایی شوند اما با وجود آنکه به دلیل شرایط ناپایدار اقتصادی، رقم اعتبار این پروژه‌ها تا یک هزار و ۲۴۰ میلیارد تومان هم افزایش پیدا کرد، اما از مجموع این ۳۶ مصوبه تنها ۱۴ پروژه تکمیل شد.

در سفر دوم او در سال ۹۷ هم ۶۷ پروژه با اعتبار یک هزار و ۹۳۳ میلیارد تومان برای استان در نظر گرفته شد که بنا بود در سال ۹۸ یک هزار و ۱۱۷ میلیارد تومان و در سال ۹۹، ۹۱۶ میلیارد تومان آن پرداخت شود.

با وجود این آمارها و اعتبارات هنگفت، حالا در دولت ریییی هم طرح‌های زیادی را به چرخ‌دنده‌های آینده‌ی دور و دراز سپرده‌اند. در سفر هفته‌ی گذشته‌ی رییسی، تنها برای طرح مدیریت پسماند ۸۵۰ میلیارد تومان به صورت ریالی و ۲۰ میلیون دلار به‌صورت ارزی در نظر گرفته شد.

آنطور که عباسی استاندار گیلان گفته، دولت سیزدهم بنا دارد برای اجرای طرح ساماندهی فاضلاب شهرها و روستاها ۱۷ هزار میلیارد تومان و برای اتمام فاضلاب رشت ۴ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان بودجه در نظر بگیرد. آزادراه قزوین – رشت هم که ۸ کیلومتر معادل ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته به اعتباری بالغ بر ۷۵۰ میلیارد تومان نیاز دارد‌ که رییسی مثل پیشینیانش وعده‌ی تامین اعتبار آن را هم به مسئولان استانی داده است.

همچنین قرار است برای جبران خسارات ناشی از سیل: ۱۲۰ میلیارد تومان و برای تکمیل مجتمع دانشگاهی پردیس لاکان که با پیشرفت ۳۰ درصدی بیش از ۲۵ سال است که معلق مانده، اعتبارات جداگانه‌ای در نظر گرفته شده است. آمارهایی که وقتی فقط یک آمار هستند، موضوعی برای لبخند مسئولان هستند اما در سطح اجرا، دهه‌هاست نتوانسته‌اند به انتظار مردم گیلان پاسخ دهند.

گوینده: امیرحسین کریمی

تدوین: عباس عاشوری

دبیر سرویس مستند: الوند رضازاده

بهمن ۱۴۰۰/ رشت

1 نظر
  1. د می گوید

    پردیس دانشگاهی لاکان همان بیمارستان دکتر سمیعی است که سالها پیش با حضور صدر اعظم سابق المان شروع شد و هی توسعه یافت و تکمیل نشد؟
    سن پروفسور از ان سالها ۱۵-۱۶ سال بیشتر است و هزاران جراح که میتوانستند اموزش ببینند و ن دیدند ، از بزرگترین خسارتهای ان است. یکی ۲۰۰ تخت به ۲۰۰تخت نداشته اش اضافه کرد و بعدها اقای نوبخت هم بزرگترین مرکز سرطان شناسی یا چنین چیزی را همان طرفها کلنگ زد …

    کسی پروژه و”ترین” تعریف نکند بهتر است . حداقل حیف و میل و فساد و تخریب رواج پیدا نمی کند

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.