افزایش قیمت شدید مرغ در گیلان

تغییرات قیمت سایر استانها موجب شد؛

0 2,543

نابسامانی و افزایش قیمت شدید مرغ به گیلان رسید. این درحالیست که این استان از قطبهای تولید مرغ کشور و تامین کننده بازار مصرف مرغ تهران و استانهای همجوار است و روزانه ۵۰۰ تا ۵۵۰ تن تولید مرغ گرم دارد.

طی هفته های اخیر و طبق آخرین مصوبه کارگروه ستاد تنظیم بازار گیلان، قیمت مصوب هر کیلوگرم مرغ ۷۳ هزار تومان تعیین و ابلاغ شد. با این وجود گزارش های میدانی و مردمی از فروش هر کیلو مرغ گرم ۸۰ هزار تومان در سطح بازار و فروش مرغ های بسته بندی شده در فروشگاههای زنجیره ای به قیمت هر کیلو ۱۱۵ هزارتومان حاکی است.

افزایش قیمت ناگهانی مرغ در حالی روند صعودی در گیلان پیش گرفت که پیش از این معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی گیلان اعلام کرده بود: کمبود و مشکلی به لحاظ تامین و عرضه مرغ در استان وجود ندارد اما گاهی ممکن است بنا به دلایلی به تعویق بیفتد اما جای هیچ نگرانی نیست.

«قاسم جواد زاده» گیلان را استان معین تهران و البرز برای ارسال و توزیع مرغ اعلام کرد و افزود: روزانه ۳۰۰ تا ۳۲۰ تن مرغ برای توزیع به این استان‌ها ارسال می‌شود ضمن اینکه مصرف روزانه استان ما در شرایط عادی نیز بین ۲۵۰ تا ۳۰۰ تن است. بنابراین مشکلی در تامین مرغ برای عرضه در استان‌های یاد شده و گیلان نیست.

درهمین رابطه «صالح محمدی» رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان؛ تغییرات قیمت مرغ در استان را ناشی از اثر گذاری تغییرات قیمت سایر استانها بیان کرد و گفت: در گیلان به اندازه کافی تولید مرغ داریم و میزان جوجه ریزی به اندازه کافی بوده. هم اکنون بیش از ۱۷.۵ میلیون قطعه جوجه در مرغداری های استان در حال پرورش است و برنامه های تولید بر اساس برنامه ریزی پیش می رود.

وی از ادامه بازرسی های بازرسان جهاد کشاورزی، صمت، تعزیرات حکومتی در بازار مرغ استان تا رسیدن به ثبات قیمت مرغ خبر داد.

لازم به ذکر است؛ بر اساس آخرین آمار، ۹۱۷ واحد تولید کننده مرغ گوشتی با ظرفیت ۲۳ میلیون و ۹۲۸ هزار و ۶۵۶ قطعه، ۹۵ واحد تولید کننده مرغ مادر با ظرفیت سه میلیون و ۶۶۳ هزار و ۶۱۴ قطعه مولد و ۱۲ واحد مرغ اجداد با ظرفیت ۳۰۹ هزار و ۸۰۰ قطعه مولد در استان گیلان فعال است. همچنین ۲۱ کارخانه جوجه‌کشی با ظرفیت ۳۵ میلیون و ۹۸۴ هزار و ۴۰۰ قطعه در هر دوره در استان گیلان فعالیت می کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.