الحاق فرودگاه رشت به منطقه آزاد انزلی

0 816

نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی از اجماع نمایندگان گیلان جهت الحاق فرودگاه سردار جنگل رشت به منطقه آزاد انزلی خبر داد.

«جبار کوچکی نژاد» افزود: مراحل حقوقی این الحاق در حال انجام است و در صورت محقق شدن، تملک ۱۶۰ هکتار اراضی اطراف فرودگاه رشت تسهیل پیدا خواهد کرد.

کوچکی نژاد با تاکید بر توسعه فرودگاه سردار جنگل رشت گفت: با توجه به شرایط و قوانین زیست محیطی انتقال فرودگاه فعلی گیلان به مکان دیگر توجیه اقتصادی و زیست محیطی ندارد و مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی متفق القول هستند تا فرودگاه سردار جنگل رشت به منطقه آزاد انزلی ملحق شود.

در این باره «غلامرضا کریم آقایی»  مدیر کل فرودگاه گیلان نیز با اشاره به توسعه محوطه فرودگاهی و خرید تجهیزات کمک ناوبری و بصری گفت: هم اکنون از یک سوم ظرفیت فرودگاه سردار جنگل رشت استفاده می شود و اگر قوانین مناطق آزاد در این فرودگاه ابلاغ شود، شاهد حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی و رونق بیشتر درحوزۀ عملیات فرودگاهی خواهیم بود.

لایحه الحاق فرودگاه  رشت به منطقه آزاد انزلی که درسالهای گذشته از سوی هیات دولت مصوب شد تا این فرودگاه جزو نفوذ منطقه آزاد قرار گیرد به دلیل عدم تطابق نام منطقه آزاد انزلی و فرودگاه رشت از سوی مجلس شورای اسلامی ابطال شده بود. اما پیگیری مجدد مصوبه این الحاق توسط نمایندگان گیلانی مجلس از جمله موضوعات مطرح شده در آخرین سفر رئیس‌جمهور به گیلان بود.

سال گذشته نیز « مسرور» مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی الحاق فرودگاه سردار جنگل به محدوده منطقه آزاد را در توسعه استان مهم عنوان کرده بود و گفت: با الحاق فرودگاه به محدوده منطقه، احداث مجتمع بندری کاسپین و اتصال خط ریلی به کاسپین زیرساخت‌های حمل و نقل منطقه آزاد انزلی تکمیل می‌شود.

وی تاکید کرد: فرودگاه سردار جنگل ظرفیت مهمی برای گیلان است  که با الحاق به منطقه آزاد انزلی ، افزایش پروازها و حضور ایرلاین‌ها را در آن شاهد خواهیم بود و امکان تبدیل این فرودگاه به هاب منطقه‌ای فراهم می‌شود. همچنین برگزاری نمایشگاه‌های مختلف، اجرای قانون کالای همراه مسافر و تمایل سرمایه‌گذاران برای احداث مجتمع‌های تجاری و گردشگری در محدوده فرودگاه بین‌المللی از دیگر مزایای الحاق فرودگاه به محدوده منطقه است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.