بازرسی از بازار در ساعات غیراداری

0 425

«میرشمس مومنی زاده» فرماندار شهرستان رشت خواستار بازرسی و نظارت بر روی نرخ کالا‌ها در ساعات غیراداری شد.

فرماندار رشت با اشاره به کنترل نرخ کالا‌ها گفت: کشیکهای بازرسی سطح شهر باید در ساعات غیراداری بازرسی و نظارت برروی نرخ کالا‌ها داشته باشند تا تخلفی دراین رابطه موجب آزار مردم و مسافران نشود.

وی افزایش ورود مسافران به رشت را دراقتصاد این شهرستان مثبت عنوان کرد و افزود:

هر ساله در ایام تعطیلات مسافران زیادی وارد گیلان و شهرستان رشت می‌شوند لذا باید با جدیت و نظارت بیشتری به مسافران خدمات ارائه شود. معرفی جاذبه‌های گردشگری و طبیعی شهرستان رشت نیز درورود مسافران بیشتر تاثیرگذارخواهد بود.

 

ماههای گذشته بازارها و میادین شهری در مناطق مختلف استان روزهای پرالتهاب اقتصادی را پشت سرمی گذارند و قیمت انواع اقلام موادغذایی و کالاهای اساسی دراین بازارها با شیب تندی در حال افزایش هستند. مساله ای که ناخورسندی مردم را به دنبال داشته وموجب شده بسیاری از خانوار‌ها قادربه خرید مایحتاج روزانه خود نباشند. بازاررشت نیزمتاثرازمناسبتهای مختلف اکنون با افزایش تقاضا در پیک حضورمسافرین تابستانی مواجه شده است. این درحالیست که کنترلی بروی قیمتها ونرخ های اجناس وجود ندارد. مضاف بر اینکه حتی درصورت وجود برنامه مسنجم ازسوی دولت درکنترل بازار، تا کنون اراده‌ای برای انجام آن دیده نشده است.

پیشتر در این خصوص دبیر کارگروه تنظیم بازاراستان با تاکید بر این‌ که تمام کالاهای باید به نرخ رسمی به مردم عرضه شوند، گفته بود: نرخ‌نامه‌ کالاهایی که ازسوی اتاق اصناف و اتحادیه‌ها ابلاغ شده باید درمعرض دید مردم قراربگیرد و مردم نیزهنگام خرید اقلام حتما فاکتورخرید را از فروشندگان بخواهند. رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان با اشاره به ایجاد هیجانات کاذب و مقطعی دربازارها گفت: شهروندان با درک شرایط فعلی از خرید اقلام غیرضروری و احتکار خانگی پرهیز کنند و بازرسی‌های ازاصناف باید با جدیت بیشتری صورت بگیرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.