برگزاری چهارمین جشنواره «لاله تالابی» در صومعه‌سرا

0 1,090

«علیرضا مهرگان» رییس میراث فرهنگی، گردشگری وصنایع دستی شهرستان صومعه سرا از برگزاری چهارمین جشنواره «لاله تالابی» در دهستان هنده خاله این شهرستان خبر داد.

مهرگان در خصوص هدف از برگزاری این جشنواره گفت: شناساندن منطقه تالابی صومعه سرا و تبدیل شدن صومعه سرا به یکی ازمقاصد مهم گردشگران ایرانی و گیلانی و همچنین انتقال آداب و رسوم قدیمی به نسل جدید از اهداف این جشنواره است.

وی با اشاره به در خطر بودن تالاب های شمال کشور توجه به زیست بوم استان گیلان به خصوص تالاب های گیلان را یکی از محورهای مورد توجه در این جشنواره بیان کرد.

مهرگان افزود: اجرای مراسم های آئینی، موسیقی سنتی، لافندبازی وکشتی گیله مردی از جمله برنامه‌های پیش‌بینی‌شده برای این جشنواره است. این جشنواره ۱۰ مرداد ماه از ساعت ۱۷ الی ۲۰ درروستای هنده خاله برگزارمی شود.

تالاب انزلی درجنوب غربی شهرستان بندرانزلی و در فاصله حدود ۴۰ کیلومتری از مرکز استان گیلان جای گرفته است. این تالاب ازجنوب به صومعه سرا، ازشرق به پیر بازار، از شمال به شهرستان انزلی و ازغرب به کپورچال وآبکنارانزلی محدود است.

این تالاب یکی ازجمله تالاب های آب شیرین کشوراست که زیستگاه گونه های نادری از پرندگان وماهی های بومی است.درتالاب انزلی، چند منطقه حفاظت شده وپناهگاه حیات وحش هم وجود دارد; پناهگاه حیات وحش سلکه، پناهگاه حیات وحش سرخانکل و منطقه حفاظت شده سیاه کشیم ازاین جمله اند.

دراین فصل ازسال تالاب انزلی جلوه دیگری اززیبایی های خود را درمعرض دید گردشگران قرارمیدهد وآن گل های لاله تالابی ویا گل مردابی است که هنگام گلدهی زیبایی منحصر به فردی به این تالاب زیبا بخشیده است. این گیاه زیبا ازجاذبه های مهم گردشگری تالاب انزلی به شمار می رود. گل این گیاه، صورتی رنگ وبا برگهای پهن بزرگ است که از ۲۰ تیرماه تا اواخر شهریور ادامه دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.