بی توجهی مسئولان به طرح آمایش استان

0 464

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی  گیلان از عدم اجرای برنامه‌های طرح آمایش سرزمین استان انتقاد کرد.
«کیوان محمدی» در جلسه شورای برنامه ریزی رشت گفت: اگر برنامه‌های تصویب شده در آمایش سرزمین گیلان اجرا نشوند، جلسات  کارگروهها و توسعه استان چیزی جز اتلاف وقت نیست.
وی تاکید کرد: عده‌ای ازمسئولان هیچ توجهی به این برنامه‌ها نمی‌کنند و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی به‌ تنهایی قادر به اجرای برنامه‌های توسعه‌ای شهرستان رشت نیست.

محمدی گفت: برنامه آمایش گیلان در مرداد ۹۷ به پایان رسید و ضرورت داشت بین برنامه آمایش و برنامه ششم از لحاظ اجرا هماهنگ‌سازی داشته باشیم و براساس قانون، وظیفه شورای برنامه‌ریزی بررسی و تصویب برنامه‌های استان گیلان است. برای تصویب طرح‌های توسعه عمران شهرها و روستاها به‌علت کمبود شرکت‌هایی که بتوانند به‌عنوان مجری و ناظر باشند، تراکم کاری به‌وجود آمد و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان پس از ۱۳ سال، ماه گذشته موفق شد در شورای عالی آمایش، طرح آمایش استان را مطرح کند و برای تصویب نهایی بفرستد.

کیمیا تنهایی معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار گیلان نیز در این جلسه گفت: کارگروه‌های شورای برنامه‌ریزی گیلان فعال نیستند واگر ۴ کارگروه مربوطه فعالیت کنند، سند برنامه ششم و سند توسعه شهرستان رشت در آن بررسی می‌شود اما عدم فعالیت کارگروه‌ها باعث می‌شود که از ظرفیت برنامه‌های توسعه‌ای شهرستان رشت به خوبی استفاده نشود.
در این باره سرپرست استانداری گیلان نیز با تاکید بر اجرای برنامه‌های طرح آمایش گیلان گفته بود: هربرنامه‌ای اشکالاتی دارد اما اگر اجرایی نشود توسعه‌ای در گیلان رخ نمی‌دهد.

یکی از آسیب‌های کشورهای توسعه یافته این است که تصمیم‌گیری‌ها بر اساس آمار روز و نیازهای آینده کشور کمتر اتفاق می‌افتد واگر برنامه‌ها منطبق برواقعیات موجود باشد نظام برنامه و بودجه نیز بر اساس آن تصمیم می‌گیرد.

وی خواستار شناسایی آسیب های ساختاری جلسات برنامه ریزی و اصلاح  برنامه های  کاربردی درکارگروه ها شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.