تخصیص اعتبار ۲۰ میلیارد تومانی به جاده ملاسرا-شفت

0 437

استاندار گیلان روزگذشته در جلسه‌ی ستاد هماهنگی توسعه‌ی شهرستان شفت از اختصاص اعتبار ۲۰ میلیارد تومانی به پروژه‌ی بهسازی راه ملاسرا به شفت خبر داد و گفت: امیدواریم تا پایان سال آسفالت این مسیر به اتمام برسد.

نبود روشنایی مناسب و خط ‌کشی نامرغوب از مشکلات جاده ملاسرا – شفت است. چهار خطه شدن جاده ملاسرا به شفت که قرار بود طی ۱۸ ماه به بهره‌ برداری برسد با گذشت پنج سال هنوز به بهره ‌برداری نرسیده و مردم با مشکل جدی در تردد این جاده مواجه هستند. این درحالیست که این جاده با داشتن چند تقاطع و پیچ های خطرناک یکی از پر تصادف ترین محورهای شهرستان شفت محسوب می شود.

پیشتر«خلیل بهروزی فر» نماینده‌ی مردم شهرستانهای شفت و فومن درمجلس، جاده ‌ی ملاسرا به شفت را برای تردد مردم مناسب ندانسته و گفته بود: مردم منطقه نسبت به طولانی شدن اجرای پروژه ی چهارخطه شدن جاده ملاسرا – شفت گله مند هستند و با مشکل جدی مواجه شده اند. این نماینده از رایزنی‌ با سازمان برنامه ‌وبودجه‌ی کشور جهت تخصیص به موقع اعتبارات پروژه خبر داد و گفت: این محور تا پایان دولت افتتاح می‌شود.

درهمین رابطه «ماکان پدرام» مدیرکل راه ‌و شهرسازی گیلان نیزعامل کندی طرح چهارخطه کردن محور ملاسرا- شفت را تملک اراضی و آزادسازی مسیر عنوان کرده و

 گفته بود: با وجود تلاش درطراحی این پروژه برای بهره‌ گیری بیشتر ازحریم قانونی موجود در راه و تصرف کمتر زمین‌ها، ساخت این محور در برخی نقاط با مشکلاتی مواجه شده که نیازمند تملک اراضی و آزادسازی است. بیشتر زمین‌های حریم این محور دارای مالک خصوصی است که مقرر شده بود دستگاه‌های اجرایی با همکاری سازمان برنامه و بودجه نسبت به پرداخت حق مالکیت اراضی اقدام کنند، اما تاکنون این اتفاق نیفتاده است.

لازم به ذکر است، مطالعات مرحله اول راه ارتباطی ملاسرا، شفت، زنجان از سال ۱۳۸۶ به ‌منظور بررسی امکان اتصال دو استان گیلان و زنجان دردستور کار وزرات راه و شهرسازی قرار گرفت. با بهره ‌برداری از این مسیر، ۱۵۰ کیلومتر ازمسافت گیلان به زنجان کوتاه شده و ازبار ترافیکی مسیر رشت، قزوین نیز کاسته می‌شود. این پروژه در دو فاز ملاسرا- شفت ۱۳ کیلومتر و فاز دوم مسیر شفت، زنجان ۹۰ کیلومتر پیش بینی شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.