ترانزیت از اولویت‌های منطقه آزاد انزلی است

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی:

26

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی با بیان اینکه ترانزیت از اولویت‌های سازمان منطقه آزاد انزلی است، گفت: این پروژه دو لاین صادرات و واردات دارد و طبق آمارهای موجود روزانه ۵ هزار تن صادرات و ۱ تا ۲ هزار تن واردات در حال بارگیری است.

«محمد سجاد سیاهکارزاده» رییس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی در آئین تجلیل از خبرنگاران که در منطقه آزاد انزلی برگزار شد بیان کرد: با توجه به اهمیت بالای محیط‌زیست و علاقه‌مندی این سازمان به مباحثی نظیر سرمایه‌گذاری سبز، به زودی باغ پرندگان با مدلی جدید در فاز تجارت این منطقه احیا می‌شود.

سیاهکارزاده حل مشکل پارکینگ را از اولویت‌های منطقه آزاد انزلی خواند و با تأکید بر مقوله گردشگری ورزشی افزود: با مطالعاتی که انجام شده درصددیم نخستین دوره مسابقات کبدی ساحلی جهان را به میزبانی منطقه آزاد انزلی برگزار کنیم.

وی در ادامه اضافه کرد: بیمارستان ۲۱۵ تختخوابی فوق تخصصی سرطان در حوزه گردشگری سلامت در مرحله صدور پروانه است که پس از بهره‌برداری در دو بخش داخلی و بین المللی به ارائه خدمت خواهد پرداخت.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی ادامه داد: بهره‌برداری از امکانات ریلی در منطقه آزاد انزلی تاثیرات بسیار مثبتی در ترانزیت، صادرات و واردات داشته است. با وجود اینکه راه آهن فعلی کم متراژ است اما با ستفاده از آن همزمان در دو لاین صادرات و ترانزیت انجام می‌شود.

وی همچنین خبر داد که سازمان منطقه آزاد انزلی در راستای معرفی کریدور شمال به جنوب از منطقه آزاد انزلی، برگزاری یک رویداد بین المللی تخصصی را برنامه‌ریزی کرده است.
سیاهکارزاده در مورد سرنوشت شهرک صنعتی شماره ۳ مواردی را توضیح داد و گفت: این شهرک یکی از پروژه‌های زیرساختی منطقه آزاد انزلی در ۵۰ هکتار است. در حال حاضر ۳۷ هکتار آن تملک و پروژه تامین زیرساخت‌های آن آغاز شده است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی بیان کرد: سال گذشته ۲۷ هزار میلیارد تومان تقاضای سرمایه‌گذاری به منطقه آزاد انزلی وارد شد که از این میان حدود ۶ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری داخلی و ۱۲ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی تحقق پیدا کرد.

به گفته سیاهکارزاده در چهار ماهه امسال ۶ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری داخلی و ۸ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی محقق شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل در حوزه سرمایه‌گذاری خارجی ۱۲۰ درصد و در حوزه سرمایه‌گذاری داخلی ۳۵۰ درصد رشد داشته است.

وی از صادرات ۹ میلیون دلاری ۱۶۴ شرکت منطقه آزاد انزلی در چهار ماهه نخست امسال خبر داد و افزود: سازمان منطقه آزاد انزلی برای امسال در حوزه سرمایه‌گذاری ۲۰ همت هدفگذاری کرده است. سال گذشته نیز این منطقه ۲۴ میلیون دلار صادرات خارجی و ۳۶۶ میلیون دلار صادرات به داخل کشور داشت.

نظرات بسته شده است.