حیات پلنگ گیلان در معرض خطر

محیط زیست از دستگیری شکارچی پلنگ گیلان خبر داد:

0 229

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست رودسر از دستگیری در این شهرستان خبر داد.

«رحمان پورحسین» با اعلام این خبر گفت: در پی کسب اخبار و اطلاعاتی مبنی بر شکار یک قلاده پلنگ و فروش پوست این حیوان نادر و ارزشمند توسط سوداگران ونابود کنندگان حیات وحش، کارشناسان و ماموران یگان حفاظت محیط زیست رودسر به عملیات دستگیری این فرد متخلف اقدام کردند.

وی اظهار داشت: طی هماهنگی با دادستان شهرستان در یک اقدام هماهنگ و با جمع‌بندی اطلاعات و شگردهای اطلاعاتی موفق شدند متخلف و فروشنده پوست این پلنگ را بازداشت و پس از تشکیل پرونده متخلف به مراجع قضایی جهت سیر مراحل قانونی تحویل داده شد.

لازم به ذکراست: اجرای برنامه های توسعه ای و صنعتی در دل جنگلها، ویلاسازی، چرای بی رویه دام و تصرفات غیرمجاز روستانشینان حاشیه جنگلها به شدت زیستگاه ها، گونه

های گیاهی و جانوری حیات وحش  گیلان را در معرض نابودی و انقراض قرار داده است. بطوریکه حتی مناطق حفاظت شده گیلان نیز از خطر دست اندازی وتصرف زیستگاهها در امان نمانده اند.

طی دهه های گذشته برخی از گونه های جانوری استان از جمله ببر هیرکانی و آهوی جمال آباد لوشان منقرض و زیستگاه آنها به طورکامل منقرض و نابود شدند. پلنگ گیلان نیز جزو گونه‌های حفاظت شده سازمان محیط زیست استان است که طبق آخرین آمارها، تعداد ۱۰۰قلاده از این گونه حیات وحش در استان زندگی می‌کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.