بهره گیری کارفرمایان از اتباع بیگانه

چالش کمبود نیروی کار در گیلان موجب شد؛

0 198

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان با اشاره به کاهش دو درصدی نرخ بیکاری استان، گفت: درعین حال با کمبود نیروی کار برای خط تولید بسیاری از صنایع و کارخانجات مواجه هستیم.

«سیاوش آقاجانی» با بیان اینکه سال گذشته نرخ بیکاری گیلان ۸.۷ و امسال ۶.۷ بود اضافه کرد: کمبود نیروی کار برای خط تولید بسیاری از صنایع و کارخانجات موجب شده کارفرمایان به سمت بکارگیری از اتباع بیگانه بروند. این درحالیست که با اجرای قوانین و مقررات ثابت حوزه کار، شاهد تعادل در بازار نیروی کار کشور بودیم که امنیت شغلی را و روند کاهشی نرخ را به دنبال داشت.

آقاجانی با بیان اینکه طبق قانون کار کارگران و کارفرمایان تا پایان قراردادهای موقت نسبت به هم متعهد هستند و در صورت اخراج حکم بازگشت به کار زده می شود، ادامه داد: اولویت اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با پرداخت حقوق و دستمزد بوده و لذا کارگران هرگونه عدم پرداخت را گزارش دهند تا بازرس کار ما پیگیری لازم را انجام دهد.

وی از اجرای سیاست های تشویقی همچون پرداخت تسهیلات و اعمال معافیت جهت جلوگیری از تعدیل نیرو در کارگاه ها و حفظ و ایجاد اشتغال از سوی کارفرمایان خبر داد و افزود: باید به سمت تعادل بازار نیروی کار برویم، زیرا از یک طرف کارفرمایان نمی خواهند نیروی با تجربه را از دست بدهند و از طرف دیگر، جذب نیروی جدید دشوار است.

آقاجانی از کارفرمایان خواست تعدیل نیرو نداشته باشند، زیرا در تامین نیروی کار قبلی دچار مشکل می شوند و یادآور شد: در حال حاضر تغییری در قانون مشاغل سخت و زیان آور و کارگران زن ایجاد نشده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.