خسارت بارش شدید باران در گیلان

0 411

بارش شدید باران که از روز گذشته در گیلان آغاز شد، تخریب چند پل ، راه ارتباطی و مفقود شدن چند نفر را در پی داشت.

«رضا اسلامی» مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری گیلان  گفت: براثر بارش شدید باران، دو کارگر مرغداری در روستای سه ساز صومعه سرا که از محل کار خود در حال برگشت بودند، براثر بالاآمدن آب و جاری شدن سیلاب در رودخانه، از روی پل به داخل آب سقوط کرده اند که البته با کمک مردم ، یک نفر از آنان نجات یافت اما هنوز از سرنوشت کارگر دیگر، خبری در دست نیست.

وی افزود: پل روستای شبخوسلات املش تخریب شده و یک پل در حال ساخت نیز در تنیان صومعه سرا زیر آب رفته و تخریب شده است.  با تخریب این پل در بخش رانکوه، ارتباط سه روستای گرکرود، گلستان سرا و رودگوابر قطع شده است.

وی ادامه داد: برای جلوگیری از وارد آمدن خسارت های مالی و جانی، پل های روستاهای لگموج، شکرپس و خرشتم تا اطلاع ثانوی مسدود است. همچنین براساس گزارش هایی مختلف از سراسر استان در تاسکوه ماسال به سمت ییلاق اولسبلانگاه، محور لنگرود به چمخاله آبگرفتگی داشتیم که موجب مسدود شدن راهها شده است.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری گیلان توصیه کرد که مردم از ترددهای غیر ضروری در چنین شرایط جوی خودداری کنند ضمن اینکه در صورت تردد، از توقف در حریم رودخانه ها و نهرهای خروشان بپرهیزند.

درهمین رابطه «محمد رضا نازک کار» مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گیلان نیز از مسدود شدن  سه راه فرعی کپورچال – آبکنار در انزلی، ماسال – شاندرمن و چوبر – امام‌زاده ابراهیم شهرستان شفت خبر داد. وی افزود: با فروکش کردن آب از روی آب نماهای محورهای یاد شده ، تردد در آنها برقرار می شود.

طبق اعلام اداره کل هواشناسی گیلان؛ سامانه ناپایدار جوی که از عصر دیروز موجب بارندگی و وزش باد (بعضی نقاط شدید یا خیلی شدید) ، کاهش دما، رعد و برق و در مناطق مستعد بارش تگرگ شده است، ظهر امروز، از سمت غرب استان تضعیف و به تدریج از منطقه خارج خواهد شد. بر این اساس آسمان امروز گیلان ابری و مه آلود، کاهش دما، بارندگی و وزش باد (دربعضی نقاط شدید یا خیلی شدید) ، احتمال رعد و برق، بتدریج قبل از ظهر از سمت غرب استان کاهش ناپایداری پیش بینی شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.