رتبه بالای گیلان در ضرب و جرح

مدیرکل پزشکی قانونی گیلان خبرداد؛

0 222

مدیرکل پزشکی قانونی گیلان، از رتبه بالای گیلان در ضرب و جرح عمدی در کشور خبر داد و گفت: سالانه بالغ بر ۶۰ هزار پرونده پزشکی قانونی در استان تشکیل می شود که متاسفانه بیشترین موارد کارشناسی در پزشکی قانونی استان مربوط به ضرب و جرح عمدی است.

«مهدی قربانی» با بیان اینکه ضرب و جرح عمدی بیشترین پرونده‌های ارجاعی به پزشکی قانونی است، گفت: نزاع، مصدومین حوادث ترافیکی و متوفیات و معاینه اجساد به ترتیب پرشمارترین پرونده‌ها به پزشکی قانونی است. معاینات تخصصی زنان و مردان، سقط درمانی، تعیین سن و… از طریق علوم پزشکی و موازین حقوقی و قانونی نیز از دیگر وظایف پزشکی قانونی است.

مدیرکل پزشکی قانونی گیلان با اشاره به بررسی بیش از ۶۰ هزار پرونده در طول سال در این استان، اضافه کرد: در طول سال بیش از ۱۰۰ هزار فعالیت در پزشکی قانونی گیلان صورت می‌گیرد که از سازمان‌های پرمشغله به شمار می‌رود.

قربانی، زیرساخت‌ها در بخش پزشکی قانونی گیلان را ضعیف برشمرد و بیان کرد: مراکز پزشکی قانونی و فضاهای فیزیکی این مراکز عمدتاً غیر استاندارد است که ارائه خدمات را به مردم سخت می‌کند و انتظار می‌رود اقدامات اساسی در تجهیز این زیرساخت‌ها صورت گیرد.

وی با بیان اینکه خدمات مطلوب در بستر فضای فیزیکی مناسب انجام می شود، افزود: بیش از ۶۰ درصد از مراکز پزشکی قانونی گیلان غیر استاندارد است.

در همین رابطه پیشتر «جان‌احمد آقایی» معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان، گردشگری را یکی از مهم‌ترینعوامل بروز خشونت در گیلان عنوان کرده بود.

آقایی گفته بود: متأسفانه افراد در فصل گرما با تفاوت‌های فرهنگی زیادی وارد استان می‌شوند و از ادبیات درستی استفاده نمی‌کنند. برخی از این ادبیات غیرمعقول، جنبه‌ی اهانتی داشته و دارای تعارض فرهنگی با مردم گیلان است که زمینه بروز خشونت‌ها را فراهم می‌کند. از مجموع پرونده‌های کیفری گیلان ۲۱ درصد آن به جرایم خشونت است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.