رشد ۸ درصدی اعتبارات عمرانی شهرستان رشت

0 471

«میرشمس مومنی زاده» فرماندار رشت در کمیته برنامه ریزی شهرستان رشت گفت: ۱۶۲ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل پروژه‌های عمرانی رشت اختصاص داده شد. این مبلغ در مقایسه با سال گذشته ۸/۷ درصد بیشتر است.

مومنی زاده افزود: شهرستان رشت علیرغم مرکز استان بودن و جمعیت بالا محرومیت زیادی دارد. آلودگی زیست محیطی، سایت زباله سراوان، توسعه کارخانه کمپوست، ترافیک شهری، تکمیل کتابخانه مرکزی رشت، سلامت و فضاهای بهداشت و درمانی نیازمند اقدامات و توجه بیشتری است و همه تلاش کنیم با بهره گیری از منابع ملی موانع را برطرف کنیم و این خدمات باید شایسته مردم باشد.

وی گفت: براساس الزامات قانون ۲ میلیارد و ۷۰۰ هزار تومان باید برای اجرای طرحهای هادی روستایی، یک درصد اعتبارات استانی به مبلغ ۴۲۹ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان برای پایگاه‌های بسیج وحدود ۱۰ درصد اعتبارات استانی حدود ۴ میلیارد و ۲۵۹ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان برای طرحهای آب شرب روستایی هزینه شود.

مومنی‌زاده با اشاره به برخی از پروژه‌های اولویت‌دار شهرستان رشت، بیان کرد: کمربندی رشت – خمام – سنگر از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است همچنین تعریض راه خمام – لشت نشا – خشکبیجار هم در اولویت قرار دارد.

جبار کوچکی نژاد نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی هم با بیان اینکه شرکت برق در قبوض خود از مردم، هزینه بیمه وسایل برقی دریافت می‌کند افزود: با توجه به نوسانات برق و وارد شدن خسارت به وسایل برقی خانگی شرکت برق موظف است غرامت بیمه پرداخت کند.

وی بر ضرورت تقویت شبکه‌ها و زیرساخت‌های مربوط به حوزه برق در شهرستان رشت تاکید کرد و گفت: در هر روستایی که وارد می‌شویم مردم از مشکلات درحوزه برق سخن می‌گویند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.