شهرستان شدن بخش های رشت، واقع گرایی دولت یا شعارزدگی نمایندگان!

0 717

«غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی » نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی  دولت را مانع شهرستان شدن شهرهای «سنگر، کوچهصفهان ، نشت نشا ، خشکیجار و خمام عنوان کرد.

نماینده مردم رشت در مجلس افزود: شهرستان رشت دارای بخش‌هایی است که هر بخشی از چند شهرستان دیگر بزرگتر و دارای جمعیت بیشتر است اما عدم شهرستان شدن این بخشها مانع پیشرفت و توسعه آنها شده است. همه این شهرها استعداد شهرستان شدن را دارند اما هنوز با یک بخشداری و چند دهستان زیرنظر یک فرمانداری مرکز استان فعالیت می کنند  که به‌هیچ عنوان امکان سرویس ‌دهی به دلیل وسعت و جمعیت بالا را ندارند.

جعفرزاده گفت: وقتی از عوامل وزارت کشور سوال می‌شود می‌گویند حق با شماست اما رئیس جمهور مانع اجرای تقسیمات کشوری است! لذا ازرییس جمهر درخواست دارم  شهرستان شدن بخش‌های تابعه شهرستان رشت را اجرائی کنید.

شهرستان رشت  پنج بخش بزرگ شهری با جمعیت قابل توجه ای را درخود جای داده که هر کدام از این بخشها به دلیل جمعیت قابل توجه و دهستانهای متعدد قابلیت تبدیل شدن به شهرستانی مجزا دارند.

پیشتر نیز در این باره مدیرکل سیاسی انتخاباتی استاندار گیلان با تأکید بر توجه مسؤولان استانی به حوزه تقسیمات کشوری گفت: تاکنون هفده نقطه که شایستگی لازم برای شهرستان شدن را دارند شناسایی شده اند که امیدوارم با حل مشکلات، مردمان این مناطق به آرزوی دیرینه خود برسند.

«سید جلال سیدمحمدی » افزود:شهرهایی از جمله خمام و سنگر دارای ظرفیت‌های بسیار بالایی درعرصه‌های فرهنگی، مذهبی و گردشگری هستند که باید به این ویژگی‌ها در شهرسان شدن آنها توجه شود.

وی افزود: از سال ۸۸ تا به امروز روند شهری کردن بخش‌ها به تعویق افتاده است.

«جبار کوچکی نژاد» دیگر نماینده مردم رشت  نیز پیشتر خواستار شهرستان شدن برخی از بخشهای رشت از جمله خمام و سنگر و خشکیبیجار شده بود.

با این حال مشخص نیست چرا رجوع نمایندگان گیلان به مبحث شهرستان شدن بخش های رشت در مدت اخیر و ماههای پایانی دوره نمایندگی اتفاق افتاده است و در مدت فعالیت چند ساله خبری از تحقق این موضوع نبود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.