قطع منبع درآمد شهرداری ماسوله

0 500

«رضوان عسگرپور» رئیس شورای شهر ماسوله  گفت: با توجه به دستور مقام قضایی تنها منبع درآمدی شهرداری ماسوله که تأمین کننده بودجه شهرداری، ارائه خدمات، تأمین پارکبان و پرداخت حقوق پرنسل خدماتی این شهر بود قطع شده است.
وی افزود: این موضوع سبب شده تا شهرداری شهرک تاریخی ماسوله نتواند به وظایف خود به خوبی عمل کند و از پرداخت حقوق کارکنان و ارائه خدمات به شهروندان و گردشگران ناتوان می شود.
عسگر پور با اشاره به ورود حجم بالای خودرو و لزوم تأمین امنیت و جای پارک مناسب، افزود: انجام این مهم زمانی مسیر خواهد شد که شهرداری بتواند درآمدی برای ساماندهی به این وضعیت، تأمین پارکبان و نگهبان محله در مقابل دریافت مبالغی خدمات مناسبی به شهروندان و گردشگران و مسافران ارائه کند.
در حال حاضر با توجه به عدم درآمد مالی، شهرداری ماسوله موفق به بکارگیری نگهبان شب برای فصول پاییز و زمستان و یا پارکبان برای هدایت خودروها نشده‌ است از استاندار گیلان، فرماندار و دادستان شهرستان فومن درخواست داریم  قبل از تعطیلی شهرداری ماسوله و ایجاد وضعیت نامناسب برای این شهر اقدام مناسبی انجام دهند.
در حالی شهردار ماسوله از قطع منبع درآمدی خود به دلیل دستور قضایی دادستان استان مبنی برعدم دریافت عوارض ورودی به این شهرک خبر می دهد که حدود دو دهه است این شهرک تاریخی درانتظار ثبت جهانی از سوی یونسکو است. پیشتر نیز مسوولان میراث فرهنگی استان رعایت نکردن ضوابط حاکم بر حریم منظر شهر تاریخی و مغایرت کاربری‌ها و ساخت ‌و ساز‌های انجام‌ شده در این حریم را یکی از موانع اصلی این ثبت عنوان کرده بودند.
اکنون نیز شهردار ماسوله با تاکید برقطع منبع درآمدی خود می گوید: از ارائه خدمات  شهری و بهداشتی ناشی از حضور زیاد مسافران و گردشگران ناتوان شده و باید برای ساماندهی به زباله‌های تولیدی توسط مسافران و همچنین ارائه خدمات بهداشتی اقدامات موثری صورت بگیرد.
لذا با توجه به ساختار تاریخی این شهرک و زیر ذره بین بودن آن از سوی سازمان یونسکو  مسوولان استان هر چه سریعتر باید نسبت به مشکلات ایجاد شده و رفع سریع آن اقدام کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.