مرگ پیرمرد ۷۰ ساله براثر تب کریمه کنگو در لنگرود

0 465

«محمد عباسی» معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان ازمرگ یک پیرمرد ۷۰ ساله رودسری براثرتب کریمه کنگوخبرداد.

به گزارش مرور، عباسی با بیان اینکه درفصل گرما ۲۳ نفرمشکوک به ابتلا به بیماری تب کریمه کنگودرگیلان شناسایی شدند افزود: پزشکان ابتلای ۱۴ نفر در مناطق مختلف گیلان به این بیماری را تشخیص داده و تأیید کردند که با دارو درمان شدند. متاسفانه یک مورد مرگ پیرمرد ۷۰ساله رودسری و فروشنده دام دربیمارستان لنگرود داشتیم.

وی گفت: این فروشنده دام به دلیل ابتلا به بیماری دیابت و نارسایی کلیوی و همچنین اعتیاد تحمل درمان با دارو را نداشت و درگذشت.

وی اشاره به فصل گرما و ایجاد شرایط مناسب برای شیوع تب کریمه کنگو به کسانی که با دام سر و کار دارند توصیه کرد: از دستکاری و له کردن کنه‌های موجود در بدن دام، تماس با دام آلوده، خون و ترشحات لاشه آن خودداری کنند. شهروندان ازخرید و مصرف گوشتی که در خارج از کشتارگاه‌ها ذبح شده است خودداری و این محصول دامی را از مراکز توزیع تحت نظارت دامپزشکی و بهداشت، تهیه کنند.

تب کریمه کنگو بیماری مشترک دام و انسان است که از طریق تماس با گوشت ، خون ، ترشحات حیوان آلوده و گزش توسط کنه آلوده به ویروس به انسان منتقل می شود. سال گذشته در گیلان نیز یک مورد مرگ بر اثر این بیماری در گیلان گزارش شده بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.