واگذاری تالار مرکزی رشت به بخش خصوصی

0 595

«سید امیر مصباح» معاون هنری و سینمایی ارشاد گیلان از بهره برداری تالار مرکزی رشت تا دو ماه دیگر خبر داد.

وی با اشاره به اینکه واگذاری و بهره برداری از تالار مرکزی رشت در مراحل پایانی قرار دارد، افزود: تملک تالار مرکزی رشت متعلق به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است اما بهره برداری از این تالار مربوط به بخش خصوصی است و هنرمندان و اهالی فرهنگ و هنر استان گیلان می‌توانند تا کمتر از دو ماه دیگر از فضا و امکانات موجود در تالار مرکزی استفاده کنند.

مصباح گفت: برای واگذاری تالار مرکزی رشت در حال حاضر تنها مشکلاتی در حوزه حقوقی و انتقال مدیریت به مؤسسه بهره بردار و فعالیت‌های تخصصی در حوزه اجرایی وجود دارد که کمتر از دو ماه دیگر با واگذاری این تالار به بخش خصوصی زمینه استفاده اهالی فرهنگ و هنراستان گیلان فراهم می‌شود.

ساخت تالار مرکزی رشت به عنوان یکی از زیر ساخت های فرهنگی و با هدف ارائه بستر مناسب برای انجام فعالیت های فرهنگی، هنری و موسیقی از سال ۱۳۸۶ در بوستان ملت رشت آغاز شد. این پروژه که از پروژه های ملی استان است بعد از گذشت ۱۲ سال عملیات ساخت در اواخر سال گذشته با حضور وزیر ارشاد افتتاح شد اما کمبود تأمین اعتبار جهت تجهیز سالنهای تالار، پیچیدگی های فنی و اجرای موارد خاص آگوستیکی سالن کنسرت هال موجب طولانی شدن شروع بهره برداری رسمی از این تالار شد.

تالار مرکزی رشت در فضایی به مساحت ١٢ هزار مترمربع شامل سالن کنسرت هال موسیقی با ظرفیت ٩٨٠ نفر، سالن تئاتر با ظرفیت ۵۴٠ نفر، سالن تمرین تئاتر با ظرفیت ٧٠ نفر و سالن موسیقی سنتی با ظرفیت ١٢٠ نفر است.  فضاهای آرشیو موسیقی، کتابخانه، گالری نمایش آثارهنری، بازارچه فروش محصولات هنری و کارگاه‌های آموزشی از جمله فضاهای فرهنگی وهنری این تالار است. با شروع بهره برداری رسمی تالار مرکزی رشت، ١٢ هزار مترمربع به فضای فرهنگی استان افزوده می شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.