افزایش ۴۴ درصدی بودجه سال آینده رشت

ارایه بودجه ۵۴۰۰ میلیارد تومانی شهرداری رشت به شورا؛

0 154

لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ شهرداری رشت با مبلغ ۵ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان و با رشد ۴۴ درصد نسبت به بودجه سال جاری تقدیم شورای شهر رشت شد.

«محمد حسین واثق کارگرنیا» رییس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به ارسال بودجه سال ۱۴۰۳ شهرداری رشت بیان کرد: بودجه سال آینده به مبلغ پنج هزار و چهارصد میلیارد تومان تدوین شده که پس از ارائه آن به شورا، در کمیسیون‌های تخصصی بررسی می‌شود.

بودجه سال ۱۴۰۳ شهرداری رشت نسبت به سال جاری ۴۴ درصد افزایش داشته و درآمد سه هزار و ۷۰۰ میلیارد تومانی برای شهرداری رشت در آن پیش بینی شده است.

۵۶ درصد از بودجه سال ۱۴۰۳ عمرانی است

«رحیم شوقی» شهردار رشت نیز با حضور در جلسه علنی شورا با اشاره به مبلغ پیشنهادی بودجه پیشنهادی سال ۱۴۰۳ شهرداری رشت اظهار کرد: بودجه پیشنهادی شهرداری رشت برای سال آینده مبلغ پنج هزار و چهارصد میلیارد تومان است که دو هزار و چهارصد میلیارد تومان از آن سهم بخش جاری و مابقی آن شامل ۵۶ درصد از کل بودجه نیز عمرانی است.

وی بنای اصلی در تدوین بودجه ۱۴۰۳ شهرداری رشت را اجرای بدون توقف پروژه‌های عمرانی شهر در سال آینده عنوان کرد.

پیش بینی ۳ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومانی درآمد در بودجه

«سید شمس شفیعی» عضو شورای رشت نیز عدد ریالی بودجه پیشنهادی سال ۱۴۰۳ شهرداری رشت را پنج هزار و چهار میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: در حوزه درآمد سه هزار و ۷۰۰ میلیارد تدوین شده و باید تلاش کنیم تا مولفه‌های درآمدی محقق شود.

عضو شورای شهر با اشاره به اینکه در دوران فعالیت شورای ششم اتفاقات خوبی در حوزه بودجه رقم خورد، تصریح کرد: بودجه سال ۱۴۰۳ شهرداری رشت نسبت به سال جاری ۴۴ درصد افزایش داشته و یک بودجه کاملا منطقی و رادیکال تدوین شده است.

پسماند، ترافیک و آب و فاضلاب سه مشکل و ابرچالش رشت است که در بودجه پیشنهادی سال ۱۴۰۳ به این سه موضوع توجه ویژه‌ای شده است.

 وی تاکید کرد: در این بودجه اتمام پروژه‌های ناتمام مورد توجه است، همچنین در حوزه تخلفات ساختمانی نیز شاهد تثبیت نرخ هستیم که این مهم نشان دهنده کاهش وابستگی بودجه به تخلفات ساختمانی است.

در کتابچه های گذشته بودجه تا به امروز تنها یک سری اعداد در جداول با درصدی افزایش یا کاهش پیدا کرده اند و شوراهای گوناگون نیز به آن رای داده و در حقیقت این چرخه دور از نوسازی و دروازه های توسعه تکرار شده است.

شفیعی با تأکید به اینکه در رشت سه ابر چالش وجود دارد، افزود: پسماند، ترافیک و آب و فاضلاب سه مشکل و ابرچالش رشت است که در بودجه پیشنهادی سال ۱۴۰۳ به این سه موضوع توجه ویژه‌ای صورت گرفته است.

به بودجه رأی موافق نمی‌دهم

«سیدحسین رضویان» عضو دیگر شورای رشت نیز درخصوص بودجه اظهار کرد: اگر بودجه ۱۴۰۳ توجه محوری به انسان و زیست با کیفیت شهروند نداشته باشد بدان رای نخواهم داد.

وی با طرح پرسشی مبنی بر اینکه آیا در بودجه‌ تدوین شده، دیدگاه هایی همچون شهر انسان محور، نیل به شهر رفاهی، پشتیبانی از اقتصاد شهری و حمایت از کسب و کار شهروند، رویکرد توسعه گردشگری، شهر سبز و شهر دوستدار محیط زیست نیز دیده شده است؟ این مسائل سال‌ها در کتابچه های گذشته بودجه مغفول مانده اند و تا به امروز تنها یک سری اعداد در جداول با درصدی افزایش یا کاهش پیدا کرده اند و شوراهای گوناگون نیز به آن رای داده و در حقیقت این چرخه دور از نوسازی و دروازه های توسعه تکرار شده است.

  وی تاکید کرد: انتظار دارم این‌ مسائل اصلی که به انسان و زیست با کیفیت شهروند توجه دارد در بودجه ۱۴۰۳ دیده شود وگرنه با کمال احترام بدان رای نخواهم داد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.