رشت شهر بی‌پناه

در مجموعه‌ی مدیریت شهری رشت چه خبر است؟

0 363

در آستانه آخرین روزهای تابستان و ورود مسافران آخرین این فصل به نظر می‌رسد شهر رشت رها شده است و مثل این که مدیری برای شهر وجود ندارد.

به گزارش مرور، دادگستری گیلان حکم جلب سیار ۴ نفر از شهرداری از جمله ۲ مدیر با سابقه شهرداری رشت و نیز ۲ مدیری که از بیرون بعنوان شهردار انتخاب شده بودند را صادر نموده و ضربه دیگری بر مدیریت شهری وارد آمده است.

شنیده‌ها حاکی از آن است که (ن. ح)، (م.ا)، (ع.ب)،(ن.ع) از شهرداران، معاونین شهرداری رشت محکوم شده‌اند. البته بررسی‌ها نشان می‌دهد که بخش اعظمی از تخلفات اتهامی مرتبط با کارشناسان زیر مجموعه و نیز مدیران سازمانی است که این مدیران با تأیید نظرات کارشناسی آنان محکوم شده‌اند.

از سوی دیگر شنیده‌ها حاکی از تلاش شهردار عزل شده رشت برای برگشت دوباره بر مسند مدیریت شهر دارد که در صورت تأیید این مهم توسط دیوان عدالت اداری، تخلف برخی عوامل درعزل امیرحسین علوی از جمله ریاست فعلی شورای شهر رشت و نیز فرماندار رشت محرز می‌شود. تخلفی که هنوز مشخص نیست به شکل فردی انجام گرفته یا به شیوه‌ای سازمانی دنبال شده است؟

پرسش اصلی مرور از مجموعه نهادهای نظارتی و بازرسی در مجموعه شهرداری رشت‌ و دیگر مراجع ذی‌صلاح است، چرا روند بازرسی و نظارت‌ها در هنگام بروز تخلف، سوء استفاده از موقعیت شغلی یا ترک فعل به شکل مناسب و پیشگیرانه نیست؟ بر اساس کدام ارزیابی عملکردی بسیاری از مدیران حتی کنونی در پست‌های مدیریتی مهم گماشته شده‌اند؟ و آیا این خود عاملی برای ایجاد چنین تخلفاتی نیست؟ نقش شورای شهر در ایجاد چنین فضایی در شهرداری چیست؟ تا کجا سرمایه‌های این شهر به باد داده می‌شود؟ تا کی می‌بایست منتظر چنین اتفاقاتی باشیم؟چرا شایسته‌سالاری و طی مراحل و عقلانیت را به مدیریت شهری باز نمی‌گردانید؟

به راستی در مجموعه‌ی مدیریت شهری رشت چه خبر است؟ و چه کسی پاسخگوست؟!

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.