آیا سازمان بازرسی ورود کرده است؟

پشت پرده تعویق چند باره انتخابات هیات فوتبال گیلان

0 486

مجمع انتخابات هیات فوتبال گیلان برای بار سوم به تعویق افتاد و اهالی فوتبال استان گیلان را به شدت نگران کرده است که چرا این اتفاقات پی در پی می افتد؟ پشت پرده تعویق چند باره انتخابات هیات فوتبال چیست؟ آیا الماسخاله مقصر است؟ شرط بازرسی برای برگزاری انتخابات هیات فوتبال چیست؟ آیا چاره کار تعیین سرپرست برای هیات فوتبال هست؟ و سئوالاتی از این دست که این روزها دست به دست بین اهالی فوتبال می چرخد.

به گزارش مرور، نه تنها چهار کاندیدای مجمع انتخابات هیات فوتبال استان گیلان (قربانعلی الماسخاله، اسماعیل شاد، افشین ناظمی و امیر فرحسینی) منتظر برگزاری این مجمع هستند، بلکه کل جامعه ورزش گیلان و حتی شاید برخی پایتخت نشین ها هم به شدت اخبار برگزای مجمع هیات فوتبال گیلان را پی گیری می کنند، چراکه این مجمع قرار بود ابتدا روز یکشنبه ۱۲ آبان برگزار شود اما بنا به دلایلی نامعلوم لغو شد و به روز بعد یعنی دوشنبه ۱۳ آبان موکول شد، اما جلسه ۱۳ آبان نیز به بهانه برگزاری راهپیمایی روز دانش آموز لغو شد و به پنجشنبه (۳۰ آبان) موکول شد که این تاریخ نیز بدون اعلام دلیل خاصی لغو و به زمان نامعلوم دیگری عودت داده شد.

دلایل سازمان بازرسی برای لغو مجمع انتخاباتی هیات فوتبال استان گیلان، بازنشسته بودن قربانعلی الماسخاله رییس این هیات است و البته ادامه فعالیت غیرقانونی وی از شهریور ماه (که دوره چهار ساله مدیریت اش به اتمام رسیده است) تا به امروز که بدون هیچ حکمی از سوی فدراسیون فوتبال، مشغول فرمانروایی بر سرزمین فوتبالی گیلان است.

البته اظهارات بدون پشتوانه کارشناسی « فرزاد سیری» دبیر هیات فوتبال استان گیلان که گفته بود مجمع روز سیزده آبان، بخاطر راهپیمایی و همچنین بخاطر همزمانی با بازی ایران و عراق لغو شده است، اظهاراتی دور از شان مدیریت حرفه ای بود، چرا که ساعت برگزاری مجمع روز سیزده آبان بخاطر همزمانی با راهپیمایی این روز، یکبار تغییر کرده و از ۱۰ صبح به ۱۲.۵  ظهر موکول شده بود و این نمی توانست دلیل قانع کننده ای برای لغو مجمع باشد. همچنین بازی ایران و عراق که در روز ۲۳ آبان برگزار شد و ده روز با تاریخ مجمع فاصله داشت، بنابراین اظهارات دبیر هیات فوتبال استان گیلان توجیهاتی بود که حتی یک کودک دبستانی هم آن را به زبان فارسی سخت! باور نمی کرد.

احتمال ورورد سازمان بازرسی

اما وقتی مجمع روز سی آبان نیز ملغی شد می توان حدس زد تمام شایعات این روزهای فوتبالی، پیرامون هیات فوتبال ممکن است رنگ واقعیت به خود گرفته باشد.

اهالی فوتبال می گویند احتمالا سازمان بازرسی به موضوع انتخابات هیات فوتبال گیلان ورود کرده است و تاکید دارد تا تعیین سرپرست جدید برای هیات، وزارت ورزش و جوانان حق برگزاری این مجمع را ندارد. لازم به ذکر است سازمان بازرسی چند وقت پیش به همین بهانه مجمع انتخابات هیات فوتبال استان تهران را نیز ملغی کرده بود و فدراسیون فوتبال تاکنون موفق به قانع کردن این سازمان برای برگزاری مجمع نشده است.

دلایل سازمان بازرسی برای لغو مجمع انتخاباتی هیات فوتبال استان گیلان، بازنشسته بودن قربانعلی الماسخاله رییس این هیات است و البته ادامه فعالیت غیرقانونی وی از شهریور ماه (که دوره چهار ساله مدیریت اش به اتمام رسیده است) تا به امروز که بدون هیچ حکمی از سوی فدراسیون فوتبال، مشغول فرمانروایی بر سرزمین فوتبالی گیلان است و در این ایام، مدام اعضای مجمع را تغییر می دهد و هیات های شهرستانی را تجهیز می کند و … .

اینکه چرا در این ۸ سال به فکر تجهیز هیات های شهرستانی نبوده و اکنون که هیچ مسئولیتی ندارد از پول بیت المال برای آنها هزینه می کند، خود سئوالی است که در جای دیگر بدان خواهیم پرداخت؛ اما اینکه رییس پیشین هیات فوتبال که بدون حکم همچنان خود را رییس می خواند و در نظر دارد به کمک دبیر خود انتخاباتی برگزار نماید که خود درآن کاندیدا هست، از آن دست موارد عجیبی است که نظیر آن را تنها می توان در همینجا یافت.

وی حتی با لحنی متفاوت می گوید بر وی تکلیف شده است بماند و اینگونه القا می کند که دیگر کاندیداها دست از تلاش بردارند، چراکه وی به پشتوانه عوامل ماورا الطبیعه در این سمت باقی خواهد ماند.

تاج به خوبی می داند برای دست آوردن آرای موجود در پایتخت، باید از تک رای گیلان بگذرد و با گذاردن سرپرست برای هیات فوتبال گیلان، تن به برگزاری انتخاباتی برابر برای سایر رقبا دهد.

اما لغو سه باره مجمع نشان داد، تاج و فدراسیون فوتبال چاره ای جز تمکین به دستورات سازمان بازرسی ندارند و بیهوده تلاش می کنند تا قانون را دور بزنند. الماسخاله بازنشسته است و تاج به خود جرات نداد تا حکمی حتی با عنوان سرپرستی برای وی بزند از همین رو تلاش دارد مجمع این هیات، هرچه سریعتر برگزار شود تا الماسخاله با رای مجمع رییس شود نه با حکم او؛ تا خدای نکرده اگر بعدها مجبور به پاسخگویی به جایی شد، عنوان کند که وی (یعنی تاج) در انتخاب الماسخاله تنها یک رای داشت که آن هم مخفی است و معلوم نیست به الماسخاله داده باشد یا خیر.

به پایان رسیدن دوران فوتبالی بازنشسته ها

الماسخاله باید تاکنون دریافت کرده باشد با تمام نیازی که تاج، اردیبهشت ماه ۹۹ به رای وی دارد، اما ریسک نکرده تا با دستان خود به دامی خود پهن کرده گرفتار نشود، چرا که تاج برای جذب تک رای هیات فوتبال گیلان در مجمع فدراسیون فوتبال، تنها به یک مصافحه و مصالحه با رییس آینده هیات فوتبال گیلان نیاز دارد که کار سختی نخواهد بود.

تاج بعد از شکستی که در برگزاری انتخابات هیات فوتبال استان تهران داشت، تلاش می کند اینبار پیروز میدان باشد، چراکه اگر حریف استان گیلان نشود، پایتخت هرگز از وی حرف شنوی نخواهد داشت و نه تنها تک رای رییس آینده هیات فوتبال استان تهران، بلکه آرای زیادی که در پایتخت خوابیده است را ممکن است از دست بدهد.

پس تاج به خوبی می داند برای دست آوردن آرای موجود در پایتخت، باید از تک رای گیلان بگذرد و با گذاردن سرپرست برای هیات فوتبال گیلان، تن به برگزاری انتخاباتی برابر برای سایر رقبا دهد.

این سوی میدان هم امیر فرحسینی و افشین ناظمی کمتر علاقه ای برای تجمیع آرای اعضای مجمع از خود نشان می دهند و بوی انصراف هر لحظه از سمت آنان به مشام می رسد و این تنها اسماعیل شاد هست که با پویایی خاصی تلاش می کند به الماسخاله بگوید دوران شما به اتمام رسیده است و نوبت فکر و ایده ای نو در هیات فوتبال گیلان هست. شاد مذاکره با تک تک اعضای مجمع را در سرلوحه کار خود قرار داده است و تا حدودی موفق نیز بوده است، اما اعضای مجمع در چندین نوبت با حکم الماسخاله تغییر یافتند و رشته های شاد را پنبه کرد، اما مدیرعامل سابق باشگاه پگاه گیلان که نایب قهرمانی جام حذفی کشور را در کارنامه خود دارد، از این جنگ نابرابر دلسرد نمی شود و هر بار با توپی پر تر سراغ اعضای مجمع و ارایه رئوس برنامه هایش می رود تا رای دهنگان با چشمانی باز بدانند به چه کسی رای می دهند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.