هیراد؛ حوالی بیم و امید

تنها تیم قوتبال زنان رشت در لیگ یک چشم‌انتظار حمایت است

0 195

تشکیل تیم فوتبال بانوان و فعالیت آن در لیگ‌های مختلف کشور پدیده جدیدی نیست. بسیاری از زنان فوتبالیست کشور در سالهای اخیر آنقدر خوش درخشیده‌اند که نام آور شده‌اند. بسیاری از آنان افتخارات بزرگی برای کشور کسب کرده‌اند و البته با توجه به سابقه قدیمی گیلان در تشکیل تیم‌های فوتبال آقایان، در حوزه تشکیل تیم‌های بانوان نیز گیلان نیز پیشگام  و شهره بوده است. یکی از تیم‌های فوتبال بانوان که به تازگی فعالیت خود را در لیگ یک فوتبال شروع کرده است تیم بانوان «هیراد» است که توانسته مانند بسیاری از تیم‌های فوتبال فراز و فرود مختص فوتبالی خود را داشته باشد. با این حال تصمیم گرفتیم در یک عصر زمستانی با مربی و تعدادی از بازیکنان این تیم گپ و گفت کنیم و از آخرین وضعیت تیم فوتبال بانوان رشت در لیک دسته‌ی اول اطلاع کسب کنیم که ماحصل آن در ادامه آمده است.

تیم فوتبال بانوان «هیراد» رشت، اخیرا در فراز و نشیب مسابقات لیگ دسته‌ی یک، مغلوب تیم «وارش» نوشهر شد و این نتیجه که در سایه‌سار آسمان رشت رقم خورد، سبب شد تا مسیر صعود برای این تیم بسیار دشوار شود. تیم هیراد تا پیش از بازی با وارش در جایگاه سوم جدول رده‌بندی قرار داشت و بارقه‌های امید برای صعود این تیم به لیگ برتر وجود داشت، اما  هم اینک پس از شکست چهار بر یک در برابر وارش نوشهر، پیمودن این مسیر بسیار سخت بنظر می‌رسد.

سرمربی هیراد: توقع من این بود که از مسابقات بیشتر استقبال شود.

«میترا حسن‌پور» سرمربی تیم فوتبال بانوان هیراد رشت در گفت‌وگو با مرور اظهار کرد: حدود دو سال است که تیم هیراد شکل گرفته است. ما از مسابقات  لیگ استان شروع کردیم و با شرکت در این مسابقات وارد زیر گروه کشور، لیگ دسته‌ی دو شدیم و در ادامه با کسب مقام قهرمانی، راهی لیگ دسته یک شدیم.

وی با بیان این که نیمی از اعضای تیم هیراد در دسته یک بومی هستند و نیمی دیگر هم از شهرهای مختلف آمده‌اند، گفت: میانگین سنی بازیکنانی که از شهرهای دیگر آورده‌ایم  حدود ۱۸ سال است و این به دلیل بود که بتوانیم با هزینه‌ی کمتر تیم را تشکیل دهیم.  در این میان ناگفته نماند که هدف ما تنها بازی در لیگ یک نبود و گوشه چشمی هم نسبت به صعود به لیگ برتر داشتیم.

حسن‌پور در بخشی ازاظهاراتش یادآور شد: تقریبا یک ماه مانده به شروع مسابقات، تمرین‌ها را آغازکردیم و بسیار هم به این تیم امیدوار بودیم. بازی‌های سختمان در ابتدای لیگ انجام شد و توانستیم امتیاز جمع کنیم اما به مرور یکی دو بازیکن خویش را از دست دادیم و با توجه به خستگی، فشارکار و واگذاری بازی آخر بدین‌جا رسیدیم  که هم اکنون با ده امتیاز، در رده‌ی چهارم جدول قرار داریم.

همراهی مردم

 توقع من این بود که از مسابقات بیشتر استقبال شود. سرمربی هیراد با بیان این جمله گفت:     مصادف شدن بازی‌های ما با بارش باران خود بهانه‌ای بود تا همراهی لازم را از سوی مردم نداشتیم. در واقع بیشتر پیگیری‌ها از فضای مجازی صورت می‌گیرد . اما ما انتظار داریم  که مردم برای حمایت راهی استادیوم شوند. چرا که اولین بار است، شهر رشت تیم فوتبال در لیگ دسته‌ یک بانوان دارد. این تیم پشتوانه‌ی رشت است. می‌دانیم که سرمربی تیم ملی و مربی بدنساز تیم ملی رشتی هستند. به جرات می‌توان گفت، ما سالها این حسرت را داشتیم که رشت در لیگ برتر فوتبال بانوان یک تیم داشته باشد. الان بسترش  وجود دارد و تیمی تشکیل شده ولی متاسفانه استقبال از بازی‌ها کم است.

وی تصریح کرد: تیم هیراد تشکیل شده است و فعلا در لیگ یک حضور دارد و امیدوارم  این تیم برای سالهای بعد حفظ شود. واقعیت این است که  اگر ما  دلسوز فوتبال بانوان هستیم و می‌خواهیم تیم در لیگ داشته باشیم  و پتانسیل رشت در این زمینه افزایش پیدا کند باید یک تیم بصورت حرفه‌ای، دو، سه سال در لیگ دسته یک کار کند تا رشت به آمادگی لازم برای تیم‌داری در لیگ برتردست یابد. درست است که ما هم اکنون در لیگ یک بازی می کنیم و مشتاقیم روانه‌ی لیگ برتر شویم ولی اگر این تیم سال بعد در لیگ برتر حضور پیدا کند، شهر رشت از ظرفیت تیم‌داری در لیگ برتر برخوردار است؟ لازم به ذکر است که این ظرفیت می‌تواند شامل موارد مختلف ازنظر زمین تمرین، بازیکن و … باشد.

 اهیمت حمایت از هیراد

حسن‌پور همچنین اظهار کرد: هیراد یک هلدینگ گردشگری است و در مبحث تیم‌داری تنهاست و این کار به تنهایی برای هلدینگ هیراد دشوار است. لازم به ذکر است که  ما نظیر تیم‌های داماش، سپیدرود یا ملوان نیستیم که سازمان و امکانات  خاصی داشته باشیم. حال اما هلدینگ هیراد ورود کرده و اولین سال است که با مفاهیم ورزش آشنا می‌شود یعنی از قبل فوتبالی نبود؛ به همین دلیل معتقدم مسوولان باید کمک کنند. این کمک می‌تواند بصورت دراختیار قراردادن زمین  یا در حوزه‌ی میزبانی و مواردی نظیر این باشد.

سهیلا حبیب‌پور: تداوم حمایت اسپانسرها درعرصه‌ی فوتبال و فوتسال بانوان موضوع خیلی مهمی است که نباید از آن غافل شد. 

 وی یادآور شد: انزلی سالهاست در عرصه‌ی فوتبال بانوان مشغول به تیم‌داری است و این  مساله برای شهر انزلی حل شده است و مردم نیزحمایت می کنند؛ ولی رشت در  این حوزه  یعنی تیم داری فوتبال بانوان در لیگ نوپاست، بنابراین چند سالی باید  تیمی در لیگ  یک باشد تا آمادگی لازم برای حضور در لیگ برتر را بدست آورد.

ضرورت تداوم حمایت اسپانسرها

شرایط برای صعود تیم هیراد به لیگ برتر سخت شده است. «سهیلا حبیب‌پور» بازیکن ۲۹ ساله‌ی هیراد که در پست دفاع آخر بازی می‌کند در گفت‌وگو با مرور اظهار کرد: تیم ما ازابتدای کار تیم خیلی خوبی یود و ازنظر مدیریت، امکانات و سرمربی شرایط خوبی داشتیم. اما با توجه به باخت اخیر به «وارش» نوشهر شرایط برای صعود تیم  سخت شده است.

فاطمه نجفی: امیدوارم در سال آتی متولیان فوتبال استان از تیم هیراد حمایت بیشتری داشته باشند.

 وی افزود: من در شهرهای مختلف بازی کردم  وبا توجه به تجربه‌ام می‌توانم بگویم، ما  در  تیم  هیراد امکانات خوبی داشتیم و پیش از این با مشکل جدی مواجه نبودیم؛ ولی تداوم حمایت اسپانسرها در عرصه‌ی فوتبال و فوتسال بانوان موضوع خیلی مهمی است که نباید از آن غافل شد.

 امیدوار به آینده

«فاطمه نجفی» یکی دیگر از بازیکنان تیم فوتبال بانوان که از اصفهان به این تیم پیوسته  با بیان این که من دارای ۱۵ سال سابقه در فوتسال هستم و حدود ۲سال است  که با پیوستن به تیم هیراد رشت به فوتبال پرداخته‌ام، گفت: شرایط ما در ابتدا بسیار امیدوارکننده بود اما متاسفانه الان امیدی به صعود نداریم. هرچند این سبب نمی‌شود که امیدمان را از دست بدهیم و از سال بعد قطعا بسیار پرقدرت‌تر در لیگ یک بازی خواهیم کرد و سهمیه‌ی لیگ برتر را کسب می‌کنیم. البته گفتنی‌ست، امسال هم این امر می‌توانست محقق شود، اما بنابر شرایطی که بوجود آمد، میسر نشد. باید توجه داشت که امسال تیم ما از بعضی بازیکنان کم‌تجربه استفاده کرد و بنظرم همین موضوع سبب شد تا از صعود بازماندیم.

این  ورزشکار  در پایان  ضمن اظهار رضایت از حمایت‌های اسپانسر از تیم اظهار کرد: امیدوارم در سال آتی متولیان فوتبال استان از تیم هیراد حمایت بیشتری داشته باشند.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.