اشتغالزایی ; مهمترین ماموریت فرمانداران گیلان

0 377

« ارسلان زارع » استاندار گیلان گفت: تلاش برای کاهش نرخ بیکاری و حمایت از اشتغالزایی از مهمترین مأموریت‌های فرمانداران در ماه‌های آینده باشد.
زارع در نشست با فرمانداران استان به لزوم ورود فعالانه و اثرگذار فرمانداران به منظور حمایت از واحدهای تولیدی و طرح‌های سرمایه‌گذاری تاکید کرد و افزود: شناسایی واحدهای تولیدی فعال درهر شهرستان، احصاء واحدهای تولیدی فعال با تولید کمتر از ظرفیت اسمی، شناسایی واحدهای تولیدی راکد ، واحدهای تولیدی تملک شده توسط شبکه‌ بانکی وفعال کردن واحدهای تولیدی قابل احیاء توسط بانک عامل از جمله اقداماتی است که باید درهر شهرستان انجام شود.
وی تلاش به منظور برطرف کردن مشکلات بنگاه‌های اقتصادی مشکل‌دار، اتخاذ تدابیر لازم به منظور تکمیل طرح‌های سرمایه‌گذاری با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد و تلاش به منظور شناسایی طرح‌های عمرانی قابل واگذاری به بخش خصوصی را از دیگر مهمترین مواردی دانست که باید در شهرستان‌ها توسط فرمانداران پیگیری شود.
در حالی استاندار گیلان از ماموریت جدید فرمانداران استان در اشتغالزایی خبر میدهد که پیش ازاین به گفته « افشین برمکی» رئیس گروه اقتصاد مقاومتی سازمان برنامه و بودجه کشور، گیلان ۱۱۰ هزار نفر جمعیت بیکار دارد و نرخ بیکاری سال ۹۷ در استان ، ۱۱ و سه دهم درصد بوده است.
وی از اختصاص یک هزار و ۳۱۰ میلیارد تومان اعتبار با هدف گذاری اشتغال زایی برای ۲۵ هزار و ۸۴۰ نفر در استان گیلان خبرداده و گفته بود: با ایجاد اشتغال برای هر ۱۰ هزار نفر، یک درصد بیکاری استان کاهش پیدا می کند. اگر اشتغال روستایی در استان پیگیری شود، گیلان از استان هایی خواهد بود که تا پایان برنامه ششم نرخ تک رقمی بیکاری را تجربه خواهد کرد.
همچنین « یونس رنجکش » مدیرکل دفتر جذب و حمایت سرمایه‌گذاری استانداری گیلان نیزدر روزهای گذشته از شناسایی و ثبت پنج هزار فرصت سرمایه‌گذاری دراستان و معرفی آنها به فرمانداران خبر داده بود.
رنجکش گفت: فرصت های اشتغالزایی شناسایی شده در ۳۲محور به فرمانداری ها ابلاغ شده که بر اساس ظرفیت های منطقه ای و با هماهنگی دستگاه های اجرایی ساماندهی می شوند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.