افزایش آمار بیکاری در گیلان

0 461

مدیرکل تامین اجتماعی استان گیلان از افزایش ۱۰ درصدی دریافت بیمه بیکاری در استان خبرداد و این آمار را نشان‌دهنده افزایش بیکاری دراستان بیان کرد.
«جمیل حق پرست» مدیرکل تامین اجتماعی گیلان گفت: سازمان تامین اجتماعی استان درسال ۹۷ درتعهدات کوتاه مدت خود بیش از ۳ هزار و ۴۰ میلیارد ریال و در تعهدات بلندمدت خود ۲۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال پرداختی داشته است که این آمار نسبت به سال ۹۶ رشد ۲۱ درصدی را نشان می‌دهد.
حق پرست رشد مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی استان گیلان درسال ۹۷ را نسبت به سال ۹۶، ۷ درصد اعلام کرد وگفت: بیمه بیکاری در گیلان نیز ۱۰ درصد رشد داشته است که البته این افزایش آمار نشان دهنده افزایش بیکاری دراستان است و رشد منفی محسوب می‌شود.

وی ضریب نفوذ بیمه درگیلان نسبت به کل جمعیت را ۴۸.۵ بیان کرد و گفت: یعنی ۳.۳ نفر به یک مستمری بگیر که این آمارخوب نیست و نشان دهنده بحران است و مسئولان باید برای ساماندهی این وضعیت تمهیدات لازم را اتخاذ کنند.
بر اساس آخرین آمار، تأمین اجتماعی استان گیلان افزون بر ۴۱۷ هزار بیمه شده اصلی دارد.
افزایش دریافت بیمه بیکاری درحالی عنوان میشود که گیلان یکی ازاستانهای اول کشوردر آمار بیکاری نیروی فعال کار است. تعطیلی پی درپی شرکتها و واحدهای تولیدی در سالهای اخیر به یک ازمعضلات اجتماعی و اقتصادی گیلان تبدیل شده است. وقوع جرم، افزایش دستفروشی ، تردد مازاد خودروهای مسافرکش درسطح شهرها و فروش اراضی کشاورزی از جمله آسیبهای اجتماعی افزایش بیکاری دراستان بوده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.