برگزاری نشست علمی و تخصصی طرح های تالاب انزلی در دانشگاه آزاد لاهیجان

0 596

نشست علمی و تخصصی «طرح‌های احیای تالاب بین‌المللی انزلی، دورنما وچالش‌ها» که قرار بود روز گذشته با حضور جمعی از اساتید دانشگاهی، مخالفان و موافقان طرح بایوجمی درتالاب انزلی برگزار شود با عدم همکاری دانشگاه برگزارنشد و درب تالار گفت‌وگو بر روی منتقدان بایوجمی بسته ماند.

به گزارش مرور، مسئول سازمان بسیج اساتید استان گیلان دراین باره گفت: با وجود دریافت مجوزهای لازم دررابطه با برگزاری این نشست علمی و تخصصی، اما مسئولان دانشگاه گیلان ازبرگزاری آن بدون ارائه هیچ دلیل و توضیحی خودداری کردند.

«کیوان میرزایی» با بیان اینکه دانشگاه محلی برای هم‌افزایی اندیشه‌ها است افزود: قرار بود دراین نشست علمی درخصوص پیامدهای احیای تالاب انزلی بحث و گفت‌و‌گو شوداما متاسفانه مسئولان دانشگاه گیلان بدون هیچ توضیحی ازورود مدعوین به داخل سالن جلوگیری کرده ودراقدامی عجیب وغیرمنتظره، مجریان این برنامه این جلسه را لغواعلام کردند ودرب تالار گفت‌وگو روی منتقدان این طرح را بستند.

وی با بیان اینکه این نشست تنها برای بررسی اجرای طرح زیست پالایی بوده و کاملاً علمی است، افزود: ما انتظار داشتیم افتخار این نشست تخصصی برای دانشگاه گیلان باشد اما مسؤولان دانشگاه این امر را برنتابیده و درب را بستند.

پیمان بازدیدی مدیرعامل موسسه سرزمین ایده آل ما نیزدراین باره گفت: واقعا برخورد افرادی که نگران سرنوشت تالاب انزلی نیستند جای تاسف دارد.این برنامه قراربود صرفا یک نشست وبحث علمی با حضوراساتید وصاحبنظران درخصوص طرح بایوجیمی باشد که به خاطرمنافع برخی ازاجرای آن جلوگیری شد.

یک دانشجوی دانشگاه گیلان که در تالار حکمت دانشگاه حضور داشت در باره برهم خوردن نشست علمی طرح بایوجیمی هم به مرور گفت: مشخصا کارمندان معاونت فرهنگی در برهم خوردن برنامه مقصر نبودند و یک سری فشارهای بیرونی از سوی محیط زیست مانع از برگزاری نشست شد.

وی افزود: در خصوص این نشست هر کسی خوانش و عقیده خود را دارد وقطعا تا چند روز اینده ابعاد و دلایل اصلی این مساله مشخص می شود . در هر صورت دانشجویان قربانی اصلی برهم خوردن این نشستها می شوند.

این دانشجو تاکید کرد به دلیل اینکه دکتر دهدار یکی از سخنرانان اصلی این نشست عضو هیات علمی دانشگاه لاهیجان است شرایط لازم را برای برگزاری نشست علمی بایوجیمی در لاهیجان فراهم می کند.

گفتنی است از سوی بسیج اساتید دانشگاه گیلان مقررشده این نشست تخصصی فردا چهارشنبه ۲ مرداد از ساعت ۱۰:۳۰ تا ۱۲:۳۰ در دانشگاه آزاد لاهیجان برگزار شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.