تاکید دولت در تکمیل پروژه‌های نیمه تمام و کلان گیلان

0 323

«اسحاق جهانگیری » معاون اول رئیس جمهوردر دیدار با استاندار گیلان گفت: دولت برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام و کلان در گیلان، جدیت دارد  و از فعالیت‌های کارآفرینی حمایت می کند.

وی با تأکید بر لزوم تلاش و پیگیری برای رسیدگی به امور مردم در خصوص سیل اخیر افزود: باید برای جبران خسارت‌های سیل اخیر به برخی مناطق استان، اقدامات لازم سریعا انجام شود.

« ارسلان زارع » استاندار گیلان نیز در این دیدار، گزارشی  از وضعیت عمومی استان وخسارت‌های ناشی از بارندگی‌های شدید ، پروژه‌های کلان در دست اجرا و موضوع پسماند ارایه داد.

وی با اشاره به موضوع الحاق ۴۰ هکتار زمین بندرانزلی به منطقه آزاد تجاری – صنعتی انزلی از طریق استحصال دریا و نیز طرح توسعه بندر خواستار شتاب در الحاق این زمین به منطقه آزاد انزلی با توجه به فرصت‌های سرمایه گذاری حاصل از آن شد.

افزایش سهم گیلان از محل تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری، امکان برخورداری واحد‌های مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی از تسهیلات ایجادی از محل تسهیلات اشتغال روستایی و نیز امکان برخورداری فعالان حوزه زراعت چوب، کیوی کاری و پرورش دهندگان ماهیان خاویاری از تسهیلات روستایی با طول مدت بیشتر بازپرداخت و نیز حمایت از طرح‌های توسعه بنادر گیلان برای تحقق اهداف افزایش ارتباطات ایران با اتحادیه اقتصادی اوراسیا و ضرورت بهبود کیفیت گندم سهمیه مصرفی استان از دیگر مواردی بود که استاندار گیلان در دیدار با معاون اول رئیس جمهوری مطرح کرد.

پیشتر نیز نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی از نیمه تمام ماندن برخی پروژه های استان انتقاد کرده بودند.

« محمدمهدی افتخاری» نماینده فومن و شفت با انتقاد از بروکراسی‌های اداری وعدم همکاری برخی از دستگاه‌های اجرایی برای اتمام پروژه‌های عمرانی نیمه‌تمام گفته بود: طولانی شدن روند اجرای پروژه‌های عمرانی مردم را به شدت کلافه کرده است. بسیاری از این پروژه‌ها در پیچ و خم‌های اداری گیر کرده و هیچ پیشرفت خاصی ندارند از سوی دیگرعزمی نیز برای واسپاری این طرح‌ها به بخش خصوصی مشاهده نمی‌شود.

وی به استفاده از توان بخش خصوصی است در اتمام پروژه های نیمه تمام تاکید کرد وگفت: متاسفانه دراین زمینه هیچ اقدام عملی از سوی دستگاه‌ها انجام نمی‌شود.

«حسن خسته‌بند» نماینده بندر انزلی نیز گفته بود: معادل ۶۰۰ هزار میلیارد تومان پروژه نیمه‌ کاره در کشور وجود دارد که تعداد زیادی از آن‌ها از توجیه اقتصادی و فنی خارج شده‌اند و این روند اثر منفی بروی پروژههای عمرانی گذاشته است.

وی تاکید کرده بود: دولت به واگذاری طرح‌ها به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی تمایل دارد اما جدیت لازم برای این کار وجود ندارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.