تیم بازرسی پیشگیری از تخلفات ساختمانی

ورود فرماندار رشت به ساخت وسازهای خلاف؛

2 612

بعد از انتقاد رییس کل دادگستری گیلان از مهندسی شهری گیلان و ساخت وسازهای غیر مجاز، امروز فرمانداری رشت از تشکیل تیم بازرسی پیشگیری از تخلفات ساختمانی و تصرفات غیر مجاز در این شهرستان خبر داد.

واقعه متروپل آبادان در روزهای اخیر، واکنشها و حساسیتهای زیادی را نسبت به تداوم ساخت وسازهای غیر مجاز و بدون نظارت نظام مهندسی ساختمان در میان مردم و برخی دولتمردان به دنبال داشته است.

 روز گذشته رییس کل دادگستری استان گیلان با اشاره به ساخت‌و‌سازهای غیرمجاز در مهندسی شهری رشت گفت: گروه مافیا و یقه سفیدها در کلان شهر‌ها و همچنین شهر رشت با استفاده از خلا قانونی، مال مردم را غارت کرده و جان آنان را نیز به خطر می‌اندازند.

 حمزه خلیلی با بیان اینکه این افراد به لحاظ برقرای ارتباطات ناسالم با دستگاه‌های مرتبط مبادرت به ساخت و سازهای غیرمجاز می‌کنند، خواستار شناسایی این افراد و شناسنامه دار شدن و نیز برخورد قانونی و قاطع با آنان شد.

«هانی سام دلیری» گفت: این تیم که متشکل از کارشناسان فنی، مالی،عمرانی و حراست فرمانداری شهرستان رشت است، در راستای پیشگیری از تخلفات ساخت و سازهای غیرمجاز در سطح شهرها و روستاهای شهرستان رشت نظارت، پایش و بازرسی خواهد کرد.

وی افزود: این کمیته پس از بررسی و تهیه گزارش، موارد تخلف را به مراجع ذیصلاح جهت پیگیری و برخورد قانونی ارسال خواهد کرد.

 در همین راستا این تیم‌ بازرسی‌ از چند ساختمان غیرمجاز واقع در شهرک صبا میدان امام حسین(ع) شهر رشت که بصورت غیر مجاز احداث و اقدام به دریافت انشعابات نیز کرده بودند بازدید و گزارش تخلفات را جهت ارسال به مراجع قانونی احصاء کردند.

2 نظرات
  1. مصطفی می گوید

    حدااقل یه شماره ای یه درگاهی می گفتن ملت اطلاع می دادن ساخت و ساز های غیرمجاز رو

    1. پایگاه تحلیلی خبری مرور می گوید

      همراه گرامی
      با سلام
      شماره تماس ۱۳۷ مخصوص ثبت شکایت در این خصوص است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.