جشنواره بومی و محلی سمنو پزان در روستای کلورز شهرستان رودبار

گزارش تصویری؛

0 294

مستندساز: عباس عاشوری، دبیر بخش عکس و مستند: الوند رضازاده/

با نزدیکی به ایام نوروز و طبق سنت دیرینه قدیمی مردم، جشنواره سمنو پزان با حضور پرشور مردم در روستای کلورز شهرستان رودبار در بخش مرکزی این شهرستان با اجرای برنامه های متنوع بومی و محلی برگزار شد.

در این جشنواره که با برپایی غرفه های متعدد غذاهای بومی و محلی روستای کلورز، غرفه انواع نان محلی، صنایع دستی، لباس های محلی و محصولات ارگانیک روستای کلورز برگزار شد زنان روستا با لباس‌های محلی پخت سنتی سمنو را برای مردم و گردشگران به معرض نمایش گذاشتند.

در جشنواره سمنو پزان روستای کلورز که به همت دهیاری، شورای اسلامی روستای کلورز و با همکاری میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی رودبار و مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای الزهرا (س) خواهران منجیل برگزار شد، اجرای ترانه‌های سنتی، دهل و سرنا و بازی‌های محلی (جز بازی- مرغانه جنگ) و اهدای جوایز و بازارچه خرید به این جشنواره رونق خاص داد.

روستای تاریخی و باستانی کلورز در شهر رستم‌آباد و در بخش مرکزی این شهرستان واقع شده که در حادثه زلزله سال ۶۹ به کلی ویران شد و تعداد ۴۰۰ نفر از ساکنان این روستا مظلوم در زلزله جان باختند. هدف از برگزاری جشنواره سمنو پزان کلورز احیای سنت‌های فراموش‌شده نیاکان و شور و نشاط اجتماعی در بین مردم است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.