روزانه ۴۰۰ هزار متر مکعب گاز مصرفی استان صرفه جویی شد

بعد از قطع گاز واحدهای صنعتی پرمصرف گیلان:

0 322

درحالی که کارگروه رفع موانع تولید گیلان از حمایت تولید و سرمایه‌گذاری در استان شعار سر می‌دهد و درصدد احیا و رونق تولید کارخانجات نیمه تعطیل وغیرفعال گیلان است اما امروز خبر رسید، گاز برخی از واحدهای صنعتی استان ازجمله ایران پوپلین به دستور معاونت هماهنگی وعمرانی استانداری گیلان قطع شده است.

قطعی گاز واحدهای صنعتی گیلان همزمان با اجرای طرح تعدیل روشنایی معابر و قطعی برق منازل، از شب گذشته مشکلات و نگرانی هایی را برای شهروندان و تولید کنندگان واحدهای صنعتی استان به دنبال داشته است. آنگونه که دراطلاعیه ی شرکت ایران پوپلین درخصوص دلیل توقف تولید این شرکت رسانه ای شده، قطعی گازبه دنبال مصوبه‌ی معاونت هماهنگی وعمرانی استانداری گیلان در راستای کاهش مصرف گاز واحدهای پرمصرف صنعتی استان، به مدت یک هفته به میزان ۵۰ درصد از سوی شرکت گاز گیلان، اجرایی شده است.

در رابطه با تداوم قطعی گاز برای سایر واحدهای تولیدی استان ،«حسین اکبر» مدیرعامل شرکت گاز گیلان به مرور پاسخ داد: برای حفظ پایداری گاز بخش خانگی استان ، مجبور به کاهش مصارف گاز در بخش صنعتی هستیم .

وی با تاکید به اینکه این تصمیم از اواخر آذرماه با هماهنگی سازمان صمت استان اجرایی شده است افزود: همه ساله در فصل سرما چیزی حدود ۲۳ میلیون مترمکعب مصرف روزانه گاز دراستان است که با اجرای این طرح توانستیم روزانه ۴۰۰ هزار متر مکعب صرفه جویی کنیم.

اکبر با اشاره به اولویت بندی قطعی گاز در واحدهای صنعتی استان افزود: پیش از این در هفته‌ی گذشته‌، گاز نیروگاهها و کارخانجات سیمان استان بعنوان پرمصرف ترینها تعدیل شده بود. چراکه مصرف نیروگاههای استان روزانه ۸ میلیون مترمکعب، کارخانجات سیمان روزانه ۶۰۰ هزارمتر مکعب و مصرف واحدهای تولیدی وصنعتی درحدود یک میلیون و ۱۰۰ هزار متر مکعب است.

مدیرعامل شرکت گاز تاکید کرد: خط قرمزما تامین و حفظ گاز بخش خانگی در استان است و به همین دلیل برای تامین گاز نیروگاهها ناچار به قطعی برق صنایع هستیم. البته واحدهای صنعتی استان باید خود را به سوخت دوم مجهز کنند. متاسفانه تعداد کمی از واحدهای صنعتی استان به سوخت دوم مجهز هستند.

گفتنی است همزمان با قطعی برق درمناطق مختلف گیلان از شب گذشته،«محمد جانی» مدیرروابط عمومی شرکت توزیع برق گیلان نیز با اشاره به رسانه ای شدن لیست زمانبندی قطعی برق در فضای مجازی به مرور خبر داد: این لیست جعلی و فیک بوده و هرگونه اطلاع رسانی درقطع برق مناطق از سوی این شرکت اطلاع رسانی می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.