روند کند بازسازی بقعه بی‌بی حوریه در ورودی شهر انزلی

0 396

بازسازی بقعه‌ی بی‌بی حوریه در ورودی شرقی انزلی بسیار کند پیش می‌رود. حدود چهار سال از تخریب و آغاز بازسازی این بقعه‌ی متبرکه می‌گذرد اما همچنان آن چه پیش روی مردم و مسافران این شهر قرار دارد، پیشرفت‌اندک این طرح و بنای نیمه‌کاره‌ی آن است. لذا انتظار می‌رود اداره‌ی کل اوقاف و خیریه‌ی استان گیلان نسبت به تکمیل این پروژه اهتمام بیشتری داشته باشد.

رییس اداره‌ی اوقاف و امورخیریه‌ی شهرستان بندرانزلی درباره‌ی روند کند بازسازی این بقعه به مرور گفت: باز سازی بقعه‌ی متبرکه‌ی بی‌بی حوریه از سال ۱۳۹۶ با نقشه ومهندسی روز آغاز و تابه حال ۲۰ در صد پیشرفت فیزیکی داشته است.

حجت الاسلام «عباس خوبرو» با بیان این که تا کنون این امر با کمک خیران و نذورات مردمی و سازمان اوقاف  صورت گرفته، افزود: به دلیل گرانی اجناس، کمبود بودجه و با توجه به همه‌گیری بیماری کرونا و عدم حضور مردم و مسافران در امام زادگان که به کمبود بودجه و نذورات انجامیده، انجام امور دچار تاخیر شده است.

 وی اظهار کرد: اقدامات لازم با هماهنگی اداره کل اوقاف استان نسبت به ادامه‌ی کار عمرانی و خرید لوازم و مصالح مورد نیاز صورت گرفته و پیگیر هستیم تا از طریق سازمان مرکزی برای این طرح کمک و بودجه تزریق شود و البته می‌طلبد مردم، خیران و مسوولان محترم نیز نگاه ویژه‌ای به بقعه‌ی متبرکه‌ی بی‌بی حوریه داشته باشند.

 این مقام مسوول اتمام بازسازی بقعه‌ی بی‌بی حوریه را نیازمند مبلغ یک میلیارد الی یک میلیارد و پانصد هزار تومان دانست و یادآور شد: آستانه‌ی امامزاده بی‌بی حوریه‌ی شهرستان بندرانزلی، یکی از بقاع شاخص استان و کشور است که سالانه شاهد حضور زائران از سراسر کشور در آن بودیم ولی متأسفانه با شیوع بیماری کرونا عملا این حضور بسیار کمرنگ شده است. گفتنی‌ست که همه‌ی ما به خاندان عصمت وطهارت علاقه‌ی ویژه‌ای داریم و این امامزادگان را مامن مومنین می‌دانیم و برای اتمام ساخت و ساز نیازمند اعتبارات ویژه‌ی دولتی و کمک و همراهی مردم و خیرین هستیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.