سواحل تصرف شده گیلان آزاد می شوند

0 541

یک مقام وزارت کشور ایران از جمع‌آوری سواحل «اختصاصی» در شمال کشور خبر داد. «بابک دین‌پرست» معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشورگفت: «تصرفات ساحلی غیرقانونی» درشمال کشور شناسایی شده که شامل «۱۸۰ کیلومتر از ۸۹۰ کیلومتر از کل نوار ساحلی دریای خزر هستند».

وی اضافه کرد: «۹۶ کیلومتر از این سواحل اختصاصی در اختیار دستگاه‌های دولتی و هزار و ۲۱۴ متر هم در اختیار دستگاه‌های تابعه قوه قضائیه است.۲۲۰ متر این سواحل در اختیار دستگاه‌های تابعه قوه مقننه، ۲۸ کیلومتر در اختیار نیروهای مسلح، ۱۸.۵ کیلومتر در اختیار شهردار‌ها و ۳۳ کیلومتر هم در اختیار اشخاص حقیقی و حقوقی بخش خصوصی قرار دارد.

در همین رابطه «علی اوسط اکبری مقدم» معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری گیلان به مرور گفت: در گیلان بخش عمده ای از نوارساحلی  تحت تصرف نهادهای دولتی و اشخاص است و ساحل آزاد خیلی کم داریم. اما دراین بخش وضع گیلان نسبت به دیگر استان های ساحلی بهتر است. در واقع گیلان کمترین حد اشغال سواحل را در کشور دارد.

اوسط مقدم ادامه داد: از سال گذشته و بعد از تاکید وزارت کشور مبنی بر ساماندهی سواحل، آزادسازی سواحل به فوریت در دستور کار فرمانداران شهرستان های ساحلی قرار گرفت و هفتهی گذشته جلسه ای با برخی از فرمانداران درخصوص آخرین اقدامات انجام شده برگزار کردیم. بزودی ازمیزان آزاد سازی و عقب نشینی دستگاهها از حریم ۶۰ متری سواحل  استان گزارشی تهیه می شود.

وی با اشاره به اینکه بالغ بر ۲۷۰ کیلومتر نوار ساحلی در گیلان وجود دارد افزود: در این مدت شناسایی سواحل انجام شده ومکاتبات لازم با دستگاهها از جمله بنادر و دریانوردی و سایر دستگاههای اجرایی صورت گرفته است. اکنون این مسئولیت برعهده ‌ی سازمان بنادر قرار گرفته و فرمانداران مکاتبات لازم را درخصوص آزادسازی سواحلی که به صورت مشهود توسط افراد یا نهادها تصرف شده است انجام می‌دهند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.