ضعف دانشگاه فرهنگیان گیلان و کمبود نیروی انسانی در آموزش ‌و پرورش استان

0 1,112

«نادر جهان‌آرای» مدیرکل آموزش‌وپرورش گیلان ازضعف فضای آموزشی دانشگاه فرهنگیان انتقاد کرد.
جهان آرای با انتقاد از اینکه ضعیف‌ترین فضای آموزشی کشورمتعلق به دانشگاه فرهنگیان گیلان است، گفت: رشت و تالش بیشترین مشکل فضای فیزیکی آموزش‌وپرورش و مدارس را به خود اختصاص داده است.
جهان‌آرای به کمبود نیروی انسانی در بدنه آموزش‌وپرورش استان انتقاد کرد وگفت : تأمین نیروی انسانی از دو طریق محقق می‌شود یکی از طریق دانشگاه فرهنگیان و دیگرجذب ماده ۲۸ که سهمیه‌ای که از این طریق به استان گیلان تعلق می‌گیرد با خروجی آن خوانایی ندارد.
«جبار کوچکی‌نژاد» نماینده مردم رشت درمجلس شورای اسلامی نیز در این باره گفت: شرایط بداقتصادی کشور و نبود وزیرآموزش وپرورش سال تحصیلی سختی را پیش روی ما قرار می‌دهد. دولت باید در کوتاه‌ترین زمان ممکن نسبت به معرفی وزیرآموزش و پرورش اقدام کند.
وی با اشاره به اینکه دانشگاه فرهنگیان گیلان ضعیف‌ترین دانشگاه از نظرامکانات است افزود: نسبت به رفع مشکلات در رابطه با دانشگاه فرهنگیان گیلان باید اقدامات جدی انجام  شود.همچنین مسئولان برای ارتقاء سطح آموزشی استان نسبت به تأسیس شعبه دانشگاه شهید رجایی در گیلان اقدام کنند.
گفتنی است ۲۶ هزار و ۴۸۵ نیروی انسانی در بدنه آموزش‌ و پرورش گیلان مشغول به فعالیت هستند. همچنین تعداد دانش‌آموزان استان گیلان همراه با دانش‌آموزان مقطع پیش‌دبستانی ۳۹ هزار و ۳۴۷ نفر است.
بر اساس اصلاح قانون ماده ۱۷ کشور، آموزش و پرورش مکلف است کمبود نیروی انسانی خود را از طریق جذب نیروهای حق‌التدریسی این سازمان جبران کند و دولت موظف است پس از تصویب این قانون ۲ هزار نیروی حق‌التدریسی را طی شش ماه جذب کند که این کار باعث می‌شود در سال تحصیلی جدید هیچ کلاسی بدون معلم نباشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.