کمبود پرستار در بیمارستانهای گیلان

درخواست استاندار گیلان از وزیر بهداشت برای اعزام پرستار و پزشک

0 406

در حالی که این روزها کادر درمانی و پرستاران گیلانی درخط مقدم  مبارزه با بیماری ویروسی کرونا هستندو در روزهای گذشته تعدادی از پزشکان و پرستاران گیلانی به دلیل ابتلا به بیماری کرونا جان خود را از دست دادند، استاندار گیلان خواستار حضور نیروهای کمکی کادر پرستاری از سایر استانهای کشور به گیلان شد.

«ارسلان زارع» با اشاره به کار مداوم پزشکان و پرستاران در مبارزه با ویروس کرونا و خستگی ناشی از آن در این استان گفت: متأسفانه جامعه درمانی و پرستاری گیلان در روزهای گذشته در راستای مبارزه با ویروس کرونا تعدادی از بهترین نیروهای خود را از دست داده است.

زارع در ادامه با اشاره به اینکه کادر درمانی و پرستاری استان گیلان متناسب با تخت‌های بیمارستانی و برای شرایط عادی است، گفت: در این شرایط و با شیوع یک اپیدمی قطعاً با کمبودهای از نظر نیروی انسانی و درمانی مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه از همان روزهای ابتدایی درخواستی از وزارت بهداشت برای اعزام پرستار و کادر درمانی و همچنین تجهیزات و امکانات به استان گیلان انجام شد، افزود: وزارت بهداشت و درمان برای بهبود این وضعیت اقداماتی نیز انجام داده است.

زارع با اشاره به اینکه پزشکان و پرستاران با وجود کار مداوم و خستگی نیازمند جایگزینی برای تجدید نیرو هستند، گفت: در همین راستا از وزارت بهداشت و برخی استان‌های دیگر درخواست کردیم که ما را در این زمینه یاری دهند.

استاندار گیلان با اشاره به کمبود تجهیزات، امکانات و زیرساخت‌های حوزه بهداشت و درمان این استان از گذشته تاکنون، گفت: گیلان در این حوزه عقب مانده است و به سختی پاسخگوی نیاز خود شهروندان است به همین منظور از همه هموطنان می‌خواهیم که به استان گیلان سفر نکنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.