کوی شهید باهنر انزلی محروم از ایمنی جاده‌ای

0 392

کوی شهید باهنر که در مسیر کنارگذر انزلی قرار گرفته از ایمنی جاده‌ای برخوردار نیست.

کوی شهید باهنر واقع در میان پشته‌ی انزلی، محله‌ای ست که بخشی از جاده‌ی کنارگذر بندرانزلی از آن عبور می‌کند. بدیهی‌ست که این منطقه‌ی پرجمعیت با قرار گرفتن در مسیر کنارگذر با افزایش عبور و مرور خودروها مواجه شده اما در هفته‌های اخیر روکش آسفالت این جاده موجب افزایش سرعت خودروهای سبک و سنگین در آن و افزایش نگرانی برای ساکنان شده است.

بی‌تردید لحاظ کردن ایمنی جاده‌ای در احداث و توسعه‌ی راه‌ها از اهمیت خاصی برخوردار است و این مهم در مسیر کنارگذر انزلی نیز که به منظور روان‌سازی ترافیک و کاهش حجم ترافیک شهری از طریق توزیع ترافیک در پیرامون شهراحداث می‌شود، نباید نادیده انگاشته شود. متأسفانه جاده‌ی کنارگذر انزلی در کوی شهید باهنر ازعلائم راهنمایی  به تعداد لازم و مناسب برخوردار نیست و تنها سرعت‌گیر آن نیز در مجاورت مدرسه‌ی این محل، رنگ آمیزی نشده و تشخیصش برای خودروهای عبوری به ویژه در شب آسان نیست.

 «بابک شکوهی راد» معاون هماهنگی امورعمرانی فرمانداری بندرانزلی و دبیر شورای ترافیک این شهرستان در گفت و گو با مرور، بیان کرد: اهالی مناطقی که با چنین مشکلاتی روبرو هستند، می‌توانند درخواست‌شان در زمینه‌ی مواردی چون نصب علایم راهنمایی و رانندگی و همچنین سرعت‌گیر را کتبا به شورای ترافیک شهرستان اعلام کنند تا از نظر فنی در گروه کارشناسی مورد بررسی قرار گرفته و اقدامات لازم انجام شود.

 اما واقعیت این است که نصب علائم راهنمایی لازم و سرعت‌گیرهای مورد نیاز به ویژه در مناطق پرجمعیت نباید پس از اعلام درخواست مردم و یا بروز تصادفات انجام گیرد بلکه ضروری است این مهم هم‌زمان با بهره‌برداری از جاده‌هایی که احداث می‌شوند، مورد توجه متولیان ذی‌ربط قرار گیرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.