تردد ۲.۸ میلیون خودرو، ۷ میلیون مسافر

افزایش 30 درصدی ورود مسافر به گیلان طی تعطیلات نوروزی:

0 268

بعد از دوسال سخت کرونایی در تعطیلات نوروزی، امسال رکورد سفرهای عیدانه در گیلان شکسته شد و این استان پذیرای ۷ میلیون نفر گردشگر از استانهای دیگر شد.

به گفته «حسین حسن پور» جانشین فرماندهی انتظامی گیلان، نوروز امسال با رشد ۳۲ درصدی ورود مسافر به گیلان نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۰ مواجه شدیم. همچنین بنا به آمارهای اداره کل راهداری گیلان،  ۳۸ درصد افزایش در ورود خودرو به استان ثبت شد.

تردد دو میلیون و ۸۰۸ هزار خودرو در گیلان

در همین رابطه «فریبرز مرادی» مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان از تردد دو میلیون و ۸۰۸ هزار و ۴۸۵ وسیله نقلیه در محورهای گیلان خبر داد.

وی با اشاره به آمار ورودی و خروجی استان گیلان از ابتدای طرح نوروزی تاکنون، اضافه کرد: از ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ لغایت سیزدهم فروردین ۱۴۰۱، ورود یک میلیون و ۴۵۳ هزار و ۲۸۶ وسیله نقلیه به استان و خروج یک میلیون و ۳۵۵ هزار و ۱۹۹ وسیله نقلیه ثبت شد که در مجموع شاهد تردد دو میلیون و ۸۰۸ هزار و ۴۸۵ وسیله نقلیه در محورهای گیلان بودیم. این آمارها  رشد ۳۸ درصدی ورود به استان و رشد ۳۵ درصدی خروج از استان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته را نشان می دهد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان،با اشاره به آخرین وضعیت تردد روزانه خودرو در گیلان اظهار کرد: بیشترین میزان ورودی خودروهای گردشگری استان از طریق محور رامسر – چابکسر و پس از آن محور اردبیل آستارا بوده است. همچنین بیشترین میزان خروجی از استان نیز از طریق محور آزادراه رشت – قزوین انجام شده است.

افزایش ۳۰ درصدی رود مسافر به گیلان

همچنین درهمین رابطه «ولی جهانی» سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان نیز از افزایش ۲۰۷ درصدی اقامت مسافران در گیلان خبر داد و گفت: بر اساس آمار ستاد هماهنگی خدمات سفر گیلان، از ۲۵ اسفند پارسال تا امروز، ۷ میلیون و ۱۷۸ هزار و ۲۷۶ مسافر به صورت زمینی و هوایی وارد استان شدند که ۳ میلیون و ۷۲۰ هزار و۴۶۵ نفر از این مسافران در این مدت، در مراکز اقامتی – گردشگری ثابت و موقت استان، اقامت کردند.

ولی جهانی افزود: ورود مسافران نوروزی به گیلان در این مدت در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۳۰ درصد افزایش داشته است.

وی از اقامت ۳۷۱ گردشگر خارجی در مراکز اقامتی در این مدت خبر داد و گفت: آمار بازدیدکنندگان از موزه ها، بنا‌های تاریخی و جاذبه‌های گردشگری گیلان نوروز امسال با افزایش ۷۳ درصدی به ۷۲۲ هزار و۶۱۴ نفر رسیده است.

وی گفت: همچنین میزان اشغال تخت‌های مراکز اقامتی ثابت در نوروز امسال ۲۰۳ درصد افزایش یافته است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.