پایانه های غلات در بنادر دو کشور احداث می‌شود

با امضای تفاهم نامه توسعه بنادر بخش خصوصی ایران و قزاقستان؛

0 132

سند همکاری تجاری و لجستیکی اپراتورهای بندری بخش خصوصی کشورهای ایران و قزاقستان به امضا رسید. طی این تفاهم سرمایه گذاران بندری بخشی خصوصی دو کشور به ساخت و توسعه بنادر یکدیگر کمک می‌کنند.

در سفر«علیخان اسماعیلوف» نخست وزیر قزاقستان به ایران، قرارداد همکاری بین سرمایه‌گذار و راهبرپایانه غلات بندر کوریک قزاقستان( ( Sarzha Grain Terminal و شرکت پدید آوران امید ساحل(اپراتور پیشرو در زمینه ارائه خدمات بندری در ایران( امضا شد. این سند همکاری تجاری و لجستیکی زمینه ساز تعامل فعال طرفین در زمینه تکمیل احداث پایانه های غلات در حال ساخت در خاک دو کشور است.

علاوه بر ساخت پایانه های غلات، این دو شرکت در مورد به کارگیری ۴ فروند کشتی باری در دریای خزر به توافق رسیده اند که ارتباط دریایی بدون وقفه بین بندر کوریک قزاقستان و بنادر شمال ایران فراهم می‌کند. طرفین همچنین تمایل خود را برای ایجاد اطمینان از افزایش ظرفیت نگهداری غلات از ۲۵۰ هزار تن به بیشتر از ۱ میلیون تن در سال ۲۰۲۳ اعلام کردند.

 درحال حاضر Sarzha Grain Terminal LLP)) ساخت یک ترمینال غلات در بندر کوریک را در دست اقدام دارد که زمینه ساز تحویل روان و مستمرغلات به کشتی ها برای حمل و تحویل به کشورهای دیگر در حوزه دریای خزر مطابق با تمام هنجارها و استانداردهای بین المللی خواهد بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.