اختصاص یک هزار و ۵۰۰ تخت به بیماران کرونایی گیلان

0 440

گیلان همچنان یکی از کانونهای بحران ویروس کرونا در کشور است و تعداد مبتلایان و آمار فوت بیماران هر روز به صورت تصاعدی در حال افزایش است. حتی هشدارهای مسوولان ستاد مقابله با کرونا در گیلان نیز تاکنون نتوانسته برخی از شهروندان را به خانه ماندن مجاب کند وعلیرغم  تعطیلی مراکز آموزشی و فرهنگی و فعالیت شیفتی ادارات، همچنان تردد های غیر ضروری در سطح شهر ادامه دارد.
در همین رابطه روز گذشته « مهدی شادنوش» نماینده تام الاختیار وزارت بهداشت در کنترل ویروس کرونا در گیلان با انتقاد از اینکه شهروندان گیلانی توصیه‌های مسئولان حوزه بهداشت و درمان در زمینه مقابله با ویروس کرونا را جدی نمی‌گیرند گفت: موضوع در منزل ماندن شهروندان بارهای در روزهای گذشته تأکید شده اما متأسفانه برخی آن را جدی نگرفته اند درحالیکه یکی از مهم‌ترین اقدامات در زمینه قطع گسترش این ویروس جلوگیری از ترددهای غیرضروری در سطح شهرهاست.

افزایش آمار مبتلایان در گیلان در هفته‌ی اخیر موجب شد وزارت بهداشت و درمان کشور با موافقت سازمان برنامه و بودجه با تجهیز دو بیمارستان تازه ساخت تالش و لنگرود موافقت کند. « ارسلان زارع » استاندار گیلان از اختصاص هزار و ۵۰۰ تخت به بیماران مبتلا به کرونا در گیلان خبر داد.

زارع شامگاه یکشنبه در جلسه ستاد مقابله با کرونا ویروس، گفت: در حال حاضر بیش از هزار و ۵۰۰ تخت برای درمان و بستری بیماران مبتلا به ویروس کرونا در استان اختصاص یافته است. امیدواریم تا پایان هفته جاری  نیز بیمارستان ۲۳۱ تختخوابه تالش تجهیز و آماده پذیرش بیماران شود. بیمارستان‌های بخش خصوصی نیز باید به منظور همکاری مضاعف با بخش درمان، تخت‌های بیشتری را در اختیار مبتلایان کرونا ویروس قرار دهند.

زارع با بیان اینکه تمهیدات لازم برای راه اندازی و استقرار ۱۰۰ تخت توسط بخش درمان تأمین اجتماعی تا هفته آتی در دستور کار قرار گرفته است، گفت: دبیرکل جمعیت هلال احمر نیز برای استقرار ۲۰۰ تخت و نیز همکاری نیروهای داوطلب و تجهیزات مورد نیاز اعلام آمادگی کرده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.